آذربایجاناخبارارمنستانایرانترکیهروسیهعمومیقفقاز جنوبی

اجلاس منطقه ای مبارزه با قاچاق مواد مخدر در باکو آغاز شد

پنجاه و سومین اجلاس کمیسیون فرعی سازمان ملل متحد با هدف مقابله با قاچاق مواد مخدر درخاور میانه و آسیای مرکزی روز دوشنبه در باکو آغاز به کار کرد .

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این اجلاس هیات مقابله با قاچاق مواد مخدر سازمان ملل متحد و نمایندگان ۲۷ کشور منطقه از جمله یک هیات سه نفره متشکل از مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر وپلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران حضور دارند .
در این اجلاس سه روزه، شرایط فعلی همکاری منطقه ای در مبارزه با قاچاق مواد مخدر ، روند اجرای مصوبات اجلاس های قبلی ،اقدامات آتی، برقراری همکاری های بین المللی با هدف بکار گیری استراتژی جامع و متعادل جهت مبارزه با معضل جهانی قاچاق مواد مخدر بررسی می شود .
روند اجرای مصوبه ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد صادره در سال ۲۰۱۶ میلادی در مقابله با قاچاق مواد مخدر و انجام کارهای مقدماتی برای برگزاری اجلاس بعدی از جمله موضوعات مورد مذاکره است .
همچنین نمایشگاه در خصوص پیآمد های مصرف مواد مخدر و تاثیر آن در زندگی فردی و اجتماعی افراد حاشیه این اجلاس برپا شده است .
پنجاه و دومین اجلاس کمیسیون فرعی سازمان ملل متحد برای مقابله با مواد مخدر در منطقه خاور میانه و آسیای مرکزی سال گذشته در شهر بیروت پایتخت لبنان برگزار شده بود .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا