آذربایجاناخباراردبیلایرانتحليل هاعمومی

ورود عواید ناشی ازقاچاق مواد مخدر به بانکهای جهانی باید مسدود شود

رئیس اداره دو جانبه و چند جانبه ستاد مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: جامعه جهانی باید مسیرهای ورود درآمد حاصل از قاچاق مواد مخدر به بانک های جهانی را شناسایی و مسدود کند.

محمد نریمانی روز دوشنبه در حاشیه «پنجاه و سومین جلاس کمیسیون فرعی مقابله با قاچاق مواد مخدر در خاور میانه و آسیای مرکزی سازمان ملل متحد» در باکو به خبرنگار ایرنا، گفت : مسیر های ورود عواید ناشی از فروش مواد مخدر به بانک های جهانی هنوز یک حلقه مفقوده است.
وی با اشاره به اینکه این اجلاس فرصت مناسبی برای جلب توجهجامعه جهانی به موضوع قاچاق مواد مخدر است ، افزود: در این اجلاس ما توصیه کردیم که مسیرهای ورود پول های ناشی از فروش مواد مخدر به بانک های دنیا شناسایی و مسدود شود.
«پنجاه و سومین جلاس کمیسیون فرعی مقابله با قاچاق مواد مخدر در خاور میانه و آسیای مرکزی سازمان ملل متحد» امروز با حضور هیات مقابله با قاچاق مواد مخدر سازمان ملل متحد و نمایندگان ۲۷ کشور منطقه از جمله یک هیات سه نفره متشکل از مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر و پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران در باکو آغاز شد و بمدت سه روز ادامه خواهد داشت .
نریمانی در ادامه این گفت و گو ، اظهار داشت : در سال ۲۰۱۷ میزان کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان به طور بی سابقه ای افزایش یافته و به ۱۰ هزار تن رسیده است .
وی افزود: قاچاق مواد مخدر با سایر جرائم سازمان یافته مانند اقدامات تروریستی ، شرارت و اقدامات ضد امنیتی پیوند دارد .
این مقام مسئول گفت: ایران به عنوان عضو فعال نشست های مبارزه با قاچاق مواد مخدر ضرورت داشت در این اجلاس شرکت کند.
نریمانی گفت : در این اجلاس ما اراده سیاسی همه کشور را برای مقابله با این پدیده شوم طلب کردیم و همچنین اقدامات و فعالیت هایی که بعنوان یک کشور پرچمدار مبارزه با مواد مخدر انجام داده ایم را به جامعه جهانی ارائه دادیم .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا