آذربایجاناخبارارمنستانترکیهعمومی

ترکیه گشایش مرزهای خود به روی کامیون های ارمنستان را تکذیب کرد

سفیر ترکیه در جمهوری آذربایجان روز دوشنبه ، شایعه گشایش مرزهای این کشور به روی کامیون های ارمنستان را تکذیب کرد .

 «ارکان اوزارال» در واکنش به گزارش برخی رسانه های جمهوری آذربایجان اعلام کرد: ترکیهمرزهای خود را به روی وسایل نقلیه ای که از ارمنستان می آیند، باز نکرده است .
بنا به این گزارش ، پایگاه خبری معروف Haberturk ترکیه روز گذشته ( یکشنبه ) به نقل از «گوکسل گولبئی« رهبر سازمان مبارزه با ادعاهای بی اساس ارامنه (ASİMDER) ترکیه ، خبری درباره گشایش مرزهای ترکیه برای صدها کامیون عبوری از ارمنستان را منتشر کرد .
به گفته گولبئی، آنکارا در باره ورود سالانه ۴۰۰ کامیون ارمنستان برای حرکت به بندر ترابزون اجازه داده و مجوز در این زمینه از سوی سفارت ترکیه در گرجستان صادر شده است .
به گفته وی میان ارمنستان و ترکیه هر هفته یک بار پرواز هواپیما در مسیر ایروان – استانبول انجام می گیرد و از طریق گرجستان و ایران هزاران ارمنی وارد ترکیه می شود .
وی همچنین گفت که بیش از ۷۰ هزار ارمنی بطور غیر قانونی در ترکیه کار می کنند .
سفیر ترکیه در جمهوری آذربایجان در واکنش به این خبر اعلام کرد که گزارش ها درباره گشایش مرزهای ترکیه به روی کامیون های ارمنستان دور از واقعیت است .
اوزارال همچنین افزود: صدور ویزای برای شهروندان ارمنستان از سوی سفارت ترکیه در گرجستان جهت حرکت آ نها با کامیون های باری به بندر ترابزون موضوع مذاکرات نیست .
روابط سیاسی ارمنستان و ترکیه از زمان استقلال ارمنستان در سال ۱۹۹۱ قطع بوده و مرز زمینی این دو کشور به روی هم بسته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا