آذربایجاناخبارعمومیویژه

برگزاری نشست اعضای دفاع از زندانیان سیاسی جمهوری آذربایجان در باکو

نشست اعضای کمیته دفاع از زندانیان سیاسی جمهوری آذربایجان در باکو برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، در این نشست که با حضور جمعی از شخصیت ها ، روحانیون ، روسای احزاب و خانواده های زندانیان برگزار شد «الدنیز قلی اف » رییس کمیته دفاع از زندانیان سیاسی با اشاره به افزایش مشکلات این زندانیان و شرایط نامناسب آنان گفت: با وجود تلاش برای دیدار با این زندانیان به صورت قانونی ، این امکان داده نمی شود و حتی برای رساندن ارزاق مورد نیاز به دینداران محبوس مشکلاتی ایجاد می کنند و به همین علت به عنوان یک کمیته باید در این زمینه گام های برداریم و مذاکره کنیم.
وی افزود: این نشست را با توجه به فشاری که به زندانیان سیاسی وارد می شود با درخواست نامه به پایان می رسانیم و از حکومت و دیگر ارگان های مربوطه درخواست می کنیم که به مشکلات آنها رسیدگی شود.
«حاج الهام علی اف» نائب رییس حزب اسلام در جمهوری آذربایجان هم در این نشست با اشاره به نامناسب بودن اوضاع گفت: ما در یک کشور مسلمان زندگی می کنیم و خودمان هم مسلمان هستیم مسلمان به دنیا می آییم و مسلمان از دنیا می رویم و به دنیا آمدن و رفتن ما براساس قواعد و قوانین اسلام است اما آیا زندگی ما را با قواعد و قوانین خدا تطبیق می دهیم ؟
وی گفت: درخصوص این سوال باید فکر کنیم چرا که دنیا درک کرده است که نجات در اسلام است و هر کس سوار کشتی اسلام شود به ساحل نجات می رسد و علم از اسلام به دنیا منتشر شده است و اروپاییان براساس دین ما توسعه یافته است پس ما چرا نجات خود را در جای دیگر جستجو کنیم ؟
نائب رییس حزب اسلام جمهوری آذربایجان نبود وحدت را از عمده مشکلات اعلام کرد و گفت: ما نمی توانیم وحدت خود را حفظ کنیم و هر کس برای خودش کار می کند در صورتی که ما اگر همه در یک جبهه حرکت کنیم در آن صورت حول یک هدف گردهم می آییم.
در ادامه این نشست هر کدام از حاضران دیدگاه های خود را درباره رسیدگی به مشکلات دینداران محبوس اعلام کردند.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا