آذربایجاناخبارایرانعمومینخجوان

اهدای جوایز هنرمندان برتر سومین جشنواره بین‌المللی نقاشی نوروزی ایران در نخجوان

از سوی وابستگی فرهنگی ایران در نخجوان، تندیس و لوح سپاس هنرمندان نخجوانی حائز رتبه در سومین جشنواره بین‌المللی نقاشی نوروزی در منطقه آزاد بین‌المللی تجاری و اقتصادی ارس ایران، اهدا شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نمایشگاه هنرهای تزیینی به مناسبت انتخاب نخجوان به عنوان «پایتخت فرهنگی کشورهای اسلامی ۲۰۱۸» در سالن بهروز کنگرلی اتحادیه نقاشان این خودمختاری برگزار شد. در این نمایشگاه آثار منتخب جمعی از هنرمندان برجسته نخجوانی به نمایش گذاشته شد.

در حاشیه آیین افتتاحیه این نمایشگاه، وابستگی فرهنگی ایران در نخجوان با همکاری اتحادیه نقاشان جمهوری خودمختار نخجوان، هدایای نقدی، تندیس و لوح سپاس عاکیف حسن‌اف، هنرمند منبت‌کار و آیدا ابراهیم‌اوا، هنرمند صنایع دستی و کاربردی نخجوانی را که در سومین جشنواره بین‌المللی نقاشی نوروزی در منطقه آزاد بین‌المللی تجاری و اقتصادی ارس ایران حائز رتبه و مقام شده بودند، اهدا کرد.

گفتنی است؛ نمایشگاه هنرهای تزیینی نخجوان با حضور منصور آیرم، سرکنسول و محمدرضا پاکروان، وابسته فرهنگی ایران در نخجوان، محمت امین‌ کی راز، سرکنسول ترکیه در نخجوان، الویه حمزه‌اوا، عضو مجلس ملی جمهوری آذربایجان و رییس اتحادیه نقاشان نخجوان، جمعی از هنرمندان باسابقه و دانشجویان و هنرجویان نقاشی نخجوانی، برگزار شد.

در آیین مراسم افتتاحیه الویه حمزه‌اوا، رییس اتحادیه نقاشان نخجوان گزارش درباره وضعیت کلی هنر و فعالیت‌های گوناگون هنرمندان در نخجوان ارایه داد و گفت: در این نمایشگاه مشترک و بزرگ ۱۰۰ اثر برجسته از آثار هنرمندان پرتلاس و مشهور نخجوانی به نمایش گذاشته شده است.

وی در بخش پایانی سخنانش ضمن تأکید بر همکاری‌های خوب و مستمر فرهنگی و هنری با وابستگی فرهنگی ایران در نخجوان، گفت: یکی از این همکاری‌های مشترک و دوجانبه را در خصوص شرکت دو هنرمند عضو اتحادیه نقاشان نخجوان در جشنواره بین‌المللی نقاشی در ارس ایران شاهد هستیم و اهدای هدایای نفیس به این دو هنرمند نخجوانی به همین مناسبت است

در ادامه منصور آیرم، سرکنسول کشورمان در نخجوان در سخنانی به سابقه همکاری‌های مشترک به ویژه برگزاری نمایشگاه نقاشی و هنر نگارگری استاد فرشچیان از ایران و نمایشگاه عکس استاد پاشا هادیان از نخجوان اشاره و بر گسترش و تعمیق روابط مشترک و متقابل در همه زمینه‌ها به خصوص در عرصه‌های فرهنگی و هنری تأکید کرد.

محمت امین کی راز، سرکنسول ترکیه در نخجوان هم با بیان سخنانی به توسعه و همکاری‌های مشترک فرهنگی و هنری با اتحادیه نقاشان نخجوان و سرکنسولگری ایران در این خودمختاری تأکید کرد.

محمدرضا پاکروان، وابسته فرهنگی ایران در نخجوان هم آمادگی ایران را برای هرگونه همکاری‌های فرهنگی و هنری متقابل و مشترک با نخجوان به ویژه در عرصه هنرهای تجسمی، نقاشی، خوشنویسی، عکاسی، منبت‌کاری، صنایع دستی، تذهیب، تشعیر، نقاشی‌خط، میناکاری، فرش، سرامیک و سفال و… اعلام کرد.

شایان ذکر است؛ در این نمایشگاه گروهی (از ۱۱ تا ۱۸ آبان‌ماه) ۱۰۰ اثر منتخب جمعی از هنرمندان معروف نخجوان در رشته‌های نقاشی، منبت‌کاری، مس‌کاری، فرش‌بافی، سرامیک‌کاری، ملیه‌دوزی، کار بر روی سنگ نمک و … به نمایش درآمد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا