آذربایجاناخبارترکیهعمومی

عربستان سعودی پس از جمهوری آذربایجان و ترکیه اساسنامه مرکز کار سازمان همکاری اسلامی را امضا کرد

«احمد بن سلیمان الراجحی» وزیر کار و توسعه رفاه اجتماعی عربستان سعودی، به اساسنامه مرکز کار سازمان همکاری اسلامی را امضا کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،خبرگزاری رسمی آذرتاج روز دوشنبه گزارش داد که عربستان سومین کشور پس از جمهوری آذربایجان و ترکیه امضا کننده اساسنامه مرکز کار سازمان همکاری اسلامی شد.
بنا به این گزارش ، مراسم امضای این سند با حضور «یوسف بن احمد العثیمین»، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و شاهین عبدالله اف سفیر جمهوری آذربایجان در عربستان سعودی در دبیرخانه کل سازمان همکاری اسلامی در جده برگزار شد.
الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان در دومین اجلاس وزیران کار سازمان همکاری اسلامی در سال ۲۰۱۳ میلادی در باکو، تاسیس مرکز کار این سازمان را مطرح کرد.
وزیران کار سازمان همکاری اسلامی در سومین اجلاس خود در اکتبر سال ۲۰۱۵ میلادی در جاکارتا اساسنامه این مرکز را تدوین و در پی تایید آن در چهارمین اجلاس شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در اکتبر سال ۲۰۱۶ میلادی در تاشکند پایتخت ازبکستان برای امضای کشورهای عضو این سازمان ارایه شد.
طبق این اساسنامه دفتر مرکز کار سازمان همکاری اسلامی در باکو مستقر می شود و این سند در پی تصویب از سوی ۱۰ کشور عضو سازمان همکاری اسلامی به اجرا گذاشته خواهد شد.
هدف عمده این مرکز تخصصی سازمان همکاری اسلامی تقویت همکاری کشورهای عضو در زمینه کار ، اشتغال ، رفاه اجتماعی و توسعه سرمایه انسانی ، هماهنگ کردن فعالیت نهادهای مربوطه کشورهای عضو و سازما ن همکاری اسلامی ، بهبود شرایط کار در کشورهای عضو ، گسترش امکانات اشتغال و ترویج شکل گیری سیستم رفاه اجتماعی پایدار است.
سازمان همکاری اسلامی (OIC)، با ۵۷ کشور عضو ، دومین سازمان بین دولتی پس از سازمان ملل متحد است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا