آذربایجاناخبارعمومی

نماینده دایمی جمهوری آذربایجان در سازمان ملل متحد : نقض قطعنامه های بین المللی تهدیدی برای صلح جهانی است

نماینده دایمی جمهوری آذربایجان در سازمان ملل متحد گفت: نقض قطعنامه های شورای امنیت تهدیدی برای صلح جهانی است و همه کشورها باید به تعهدات بین المللی خود پایبند باشند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری رسمی آذرتاج، «یاشار علی اف» طی سخنانی در همایش شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره برقراری صلح و امنیت در جهان افزود:بی اعتنایی به قطعنامه های بین المللی پذیرفتنی نیست.
وی تاکید کرد در صورت نقض موازین و تخلف از ارزش ها و اصولی اساسی و نادیده گرفتن قوانین بین المللی، تامین صلح ،عدالت و رفاه در جهان مشکل خواهد بود.
وی افزود: تهدیدهای موجود برای صلح و امنیت جهانی، تقویت قوانین بین المللی و احیای پایبندی به اصول چند فرهنگی را ایجاب می کند .
نماینده دایمی جمهوری آذربایجان با اشاره به اهمیت اجرای قطعنامه های صادره از سوی نهادهای عمده سازمان ملل متحد ، بی اعتنایی آشکار نسبت به قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد را غیر قابل قبول خواند.
علی اف، با اشاره به پیشرفت قابل توجه در تقویت همکاری میان سازمان ملل متحد و شرکای منطقه ای آن در راستای تامین صلح و امنیت بین المللی ، کمک های انسانی و توسعه حقوق بشر ، گفت : در عین حال مشکلات جدی در این زمینه باقی مانده است.
وی تصریح کرد : نهادهای منطقه ای برای پایان دادن به مناقشات نظامی و بحران ها از امکانات خوبی برخوردار هستند ولی آنها قادر به تامین اجرای تعهدات از سوی همه کشورهای عضو این نهادها نیستند.
به گفته علی اف، عاملان نقض حقوق بین المللی در برخی موارد برای تحکیم موفقیت های نظامی خود از توافقات منطقه ای سوء استفاده می کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا