آذربایجاناخباراردبیل

کارشناس سیاسی جمهوری آذربایجان : آمریکا با تحریک نتانیاهو و بن سلمان اقدام به تحریم ایران کرد

 «زرتشت علی زاده» کارشناس سیاسی برجسته جمهوری آذربایجان گفت: آمریکا به تحریک رژیم صهیونیستی و سران سعودی اقدام به اعمال تحریم های جدید علیه ایران کرده است .

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، این کارشناس ، افزود: اقدامات دولت دونالد ترامپ بار دیگر نشان داد ، آمریکا به تهدید جدی برای صلح و حاکمیت قانون در جهان تبدیل شده است.
علی زاده ،در باره معافیت هشت کشور از تحریم های جدید آمریکا گفت : این موضوع نشان می دهد که امریکا مانند قبل قادر به اعمال قدرت بر کشورهای دیگر جهان نیست.
وی اظهار داشت: کشورهای یاد شده به واشنگتن فهماندند که اگر این تحریم ها اعمال شود ، آن را نقض خواهند کرد چرا که منبع دیگری غیر از ایران برای خرید نفت ندارند و متحمل خسارات جدی می شوند و بنا بر این آمریکا ناگزیر شد معافیت شرکای عمده ایران از تحریم ها را بپذیرد .
علی زاده خاطر نشان کرد: ژاپن، هند، چین و کره از شرکا و وارد کنندگان عمده نفت ایران هستند و توقف واردات این فرآورده خسارت جدی به اقتصاد آنها می تواند در پی داشته باشد .
وی افزود: آغاز تحریم های جدید آمریکا حتی تاثیری بر قیمت بازار نفت جهانی نداشته و ایران در حال حاضر از فروشندگان فعال نفت است.
این کارشناس سیاسی در مورد دلایل اقدامات خصمانه امریکا علیه ایران ،گفت: ایران جزوه کشورهای معدودی است که هژمونی آمریکا در سطح بین المللی را قبول ندارد و واشنگتن تلاش می کند، مانند دوره های قبلی در جهان قدرت نمایی کند ولی نمی تواند موفق باشد.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا