آذربایجاناخبارایرانعمومیقره باغ

رییس جنبش مقاومت اسلامی قره باغ:تحریم ایران، با اعتراض کشورهای منطقه مواجه شده است

رییس جنبش مقاومت اسلامی قره باغ گفت: ادامه تحریم های اعمالی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، منجر به افزایش اعتراض کشورهای منطقه و جهان نسبت به سیاست های کاخ سفید شده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،روشن احمدلی افزود: سیاست دولت فعلی آمریکا، در جهان از جمله نسبت به ایران مانعی جدی برای برقراری روابط عادی میان کشورها ایجاد کرده و نارضایتی از این رویکرد خصمانه بیش از پیش افزایش می یابد.
وی، خروج یک جانبه آمریکا از برجام را یک اقدام غیر قانونی و نقض فاحش موازین حقوق بین المللی عنوان کرد و گفت : آمریکا در حالی برجام را نقض کرد که ایران از ابتدای توافق برجام تا به حال به تعهدات خود پایبند بوده و کشورهای امضا کننده این سند و نهادهای بین المللی نیز آن را تایید می کنند.
احمدلی افزود: در چنین شرایطی اعمال تحریم های جدید و خروج یک جانبه از این توافق، غیر معقول و مغرضانه و حاکی از اهداف خصمانه دولت امریکا علیه ایران است.
وی افزود: دولت آمریکا به اسنادی که امضا کرده و توافقی که پذیرفته ، احترام قائل نیست ، این موضوع جایگاه آمریکا را خدشه دار می سازد و به موازین حقوق بین المللی لطمه وارد می کند.
احمدلی گفت: تحریم های جدید آمریکا علیه ایران از ابتدا با مخالفت کشورهای دیگر و بخصوص اروپا که متفق عمده آمریکا است، مواجه شد و کشورهای اروپایی تمایل خود برای گسترش همکاری با ایران را هرگز پنهان نمی کنند و سیاست فعلی آمریکا را مانعی برای منافع خود می دانند.
وی افزود: سیاست آمریکا علیه ایران همچنین با مخالفت کشورهای منطقه روبرو شده است و این امر دولت ترامپ را در وضعیت نامناسب قرار داده است.
وی، معافیت هشت کشور از تحریم های جدید آمریکا را نشانه این وضعیت نامناسب دولت آمریکا عنوان کرد.
رییس جنبش مقاومت اسلامی قره باغ ،گفت: تحریم های قبلی آمریکا هر چند مشکلات مشخص برای ایران به بار آورد و مردم ایران با سختی های ناشی از اقدامات خصمانه روبرو شدند ولی این تحریم ها نتوانست منجر به تحقق اهداف کاخ سفید شود و ایران را از میسر استقلال خود خارج کند.
وی افزود: تحریم های جدید نیز هر چند مشکلاتی را برای ایران ایجاد می کند ولی مانند تحریم های قبلی دچار شکست خواهد شد.
وی افزود: موضع گیری آمریکا در رابطه با توافق برجام این واقعیت را به جامعه جهانی نشان داد که آمریکا قابل اعتماد نبوده و به تعهدات خود پایبند نیست.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا