آذربایجاناخبارترکیهعمومی

کارشناس سیاسی جمهوری آذربایجان : قتل خاشقچی بدتر از جنایات گروه تروریستی داعش است

حاجی آقا نوری اف کارشناس سیاسی جمهوری آذربایجان گفت : قتل جمال خاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول بدتر از جنایات گروه تروریستی داعش است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز نوری اف افزود: این جنایت وحشیانه ، نشان می دهد نیروهای که داعش را تاسیس کرده اند از جمله خود عربستان ، آمریکا و رژیم صهیونیستی قادر به انجام هر گونه جرم و جنایت هستند.
وی، در مورد انگیزه سعودی ها از قتل این روزنامه نگار عربستانی، اظهار داشت: قتل خاشقجی برای پوشاندن اسرار پشت پرده سعودی ها و با حمایت ترامپ و نتانیاهو انجام گرفته است.
نوری اف، در مورد ژست های حقوق بشری امریکا، گفت : قتل خاشقچی ثابت کرد که آمریکا در واقع منافع خاص خود را برتر از ارزش های دموکراتیک و تامین آزادی بیان و رعایت حقوق بشر می داند.
وی، تاکید کرد که نهادهای بین المللی از جمله سازمان ملل متحد ، سازمان همکاری اسلامی و دیگر نهادهای بین المللی متولی دفاع از ارزش های دموکراتیک و آزادی بیان باید موضع قاطعانه در مورد این حادثه بگیرند.
نوری اف گفت : جنایت علیه روزنامه نگار عربستانی بار دیگر سیاست های دوگانه آمریکا را بر دنیا آشکار کرد.
وی تصریح کرد: واشنگتن که از آزادی بیان و تامین حقوق روزنامه نگاران در جهان دم می زند در این مساله موضع مبهم در پیش گرفته و مایل نیست به روابطش با رژیم سعودی لطمه ای وارد شود.
این کارشناس سیاسی جمهوری آذربایجان همچنین گفت: عربستان مرتکب جنایات متعددی در منطقه از جمله علیه مردم بی گناه یمن شده و جنایات عربستان در یمن منجر به فلاکت انسانی در این کشور شده است.
نوری اف افزود: ائتلاف عربی به فرماندهی عربستان که حملات نظامی علیه یمن را ادامه می دهد باید ائتلاف تروریستی بین المللی عنوان شود و مجامع بین المللی باید واکنشی به جنایات آنها در یمن نشان دهند در غیر این صورت فعالیت آنها می تواند پیآمدهای خطرناکی را برای منطقه داشته باشد.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا