آذربایجاناخبارعمومی

رادیو آزادی: پرونده اتهامی جدید برای زندانی مدافع حجاب در باکو گشوده شد

­مقامات زندان شماره ۱ “کردخانه” باکو ، پرونده اتهامی جدیدی را برای یکی از زندانیان دیندار گشودند که به علت اعتراض به ممنوعیت حجاب در مدارس جمهوری آذربایجان در زندان به سر می برد و از نوشتن درخواست عفو از رییس جمهوری آذربایجان خودداری کرده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی بخش آذری رادیو آزادی آمریکا، تلمان شیرعلی اف که از سال ۲۰۱۲ در زندان است و روزهای پایانی محکومیت خود را سپری می کند، به استناد بند ۲ ماده ۳۱۷ قانون کیفری جمهوری آذربایجان به اعمال زور ضد ماموران زندان متهم شده است.
مقامات زندان این اتهام را به یافتن ” وسیله برّنده ” در زیر بالش وی در زندان مستند کرده اند و ممکن است با همین اتهام، این زندانی ” مدافع حجاب” به هفت سال حبس محکوم شود.
اوکتای گلعلی اف، هماهنگ کننده گروه حمایت از زندانیان سیاسی جمهوری آذربایجان گفت دولت جمهوری آذربایجان رویه خطرناک جدیدی را آغاز کرده است و زندانیانی را که به پایان دوره محکومیت خود می رسند، با مطرح کردن اتهامات واهی جدید همچنان در زندان نگه می دارد و قبلا این شیوه را برای علی انسان اف، وزیر پیشین بهداشت که در آستانه پایان محکومیت و آزادی از زندان بود نیز اجرا کرده اند.
تلمان شیرعلی اف در ۵ دسامبر ۲۰۱۲ به علت حضور در تظاهرات ” آزادی برای حجاب” در مقابل وزارت تحصیل جمهوری آذربایجان دستگیر شد. در این تظاهرات ۳۵ نفر دستگیر و به زندان های یک سال و شش ماهه تا شش ساله محکوم شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا