آذربایجاناخبارایرانعمومی

زائران خارجی در آستارا خدمات درمانی رایگان دریافت می کنند

 سرپرست شبکه بهداشت و درمان آستارا از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به ۵۴۷ زائر خارجی اربعین حسینی در پایانه مرزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،نظام عباسی گفت: ۱۰ نیروی انسانی از شبکه بهداشت و درمان، جمعیت هلال احمر و بهداری سپاه آستارا از ۲۱ مهرماه در پایانه مرزی خدمات رایگان نظیر معاینه و دارو، سنجش فشار و قند خون و مشاوره بهداشتی ارائه و ۵۰۰ کتابچه راهکار پیشگیری از آنفلوانزا و وبا را بین زائران توزیع می کنند.
وی افزود: سپاه آستارا ۲۰۰ میلیون ریال داروی رایگان تهیه کرد و چهار زائر دچار افت فشار خون، ضعف و بی حالی، توسط عوامل فوریت های پزشکی به صورت سرپایی درمان شدند.
در مهرماه جاری ۶ هزار و ۳۵۴ زائر خارجی اربعین با گذر از مرز آستارا عازم کربلا شده اند و روز به روز بر تعداد آنها افزوده می شود.

** پاسخگویی مبلغان به سئوالات شرعی زائران خارجی در مرز آستارا
رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا گفت: پنج مبلغ مرد و زن به صورت شبانه روزی در موکب پایانه مرزی این شهرستان به سئوالات شرعی زائران خارجی اربعین پاسخ می دهند.
حجت الاسلام ابراهیم حاتمی افزود: وحدت ملت ها و استکبار ستیزی از پیام های اربعین حسینی است و در همایش بزرگ پیاده روی، به منصه ظهور گذاشته می شود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت، در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور است و سالانه نزدیک به ۸۰۰ هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می کنند.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا