آذربایجاناخباراردبیلایران

هلال احمر اردبیل به زوار آذری اربعین خدمات می دهد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: پایگاه ها و تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در طول مسیر آماده ارائه خدمات امدادی به زائران آذربایجانی راهی عتبات عالیات عراق است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، رامین معبودی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه هر سال در ایام اربعین حسینی عده ای از شیعیان جمهوری آذربایجان از طریق استان اردبیل عازم زیارت عتبات عراق می شوند، جمعیت هلال احمر استان در قالب طرح امداد و نجات به آنها خدمات می دهد.
وی از آغاز طرح امداد و نجات ویژه اربعین حسینی جمعیت هلال احمر استان خبر داد و افزود: این طرح از ۲۱ مهرماه شروع و تا ۱۱ آبان انجام می شود.
معبودی اظهار داشت: کمیته امداد و نجات اربعین در محل EOC (مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری جمعیت هلال احمر استان) تشکیل شده و در آماده باش کامل هستند.
او با اشاره به اینکه ۱۲ پایگاه امداد و نجات بین شهری جمعیت هلال احمر استان برای امدادرسانی در اربعین آماده باش هستند، تشریح کرد: هلال احمر با بکارگیری هزار و ۲۶۰ نفر روز نجاتگر داوطلب و پرسنل، ۲۵۲ دستگاه روز آمبولانس و ۲۳۱ دستگاه روز آماده ارائه خدمات امدادی به مردم حسینی هستند.
مسئول کمیته امداد و نجات اربعین حسینی در استان اردبیل با بیان اینکه در این مدت تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی در اربعین آماده باش هستند، ادامه داد: در صورت لزوم از تیم واکنش سریع استفاده خواهیم کرد.
معبودی اظهار داشت: چهار دستگاه خودرو آمبولانس با راننده و چهار دستگاه خودرو ست نجات با راننده توسط جمعیت هلال احمر استان در داخل مرز کشور مستقر و یک دستگاه تریلی با ۲ راننده و یک دستگاه آمبولانس با ۲ راننده و نجاتگر در بحث برون مرزی فعالیت می کنند.
وی گفت: جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مجموع ۱۹ نیروی عملیاتی اعزام کرده که هشت نفر در درون مرز و ۱۱ نفر در عتبات عالیات امدادرسانی خواهند کرد.
معبودی افزود: ۳۲ درمانگاه و پایگاه درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر کشور در عراق ارائه خدمات درمانی خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا