آذربایجاناخباراردبیلارمنستانایرانعمومیقره باغقره باغ

استاد دانشگاه اردبیل:تنها راه آزادی قره باغ جهاد در این راه است

امیدعلی رعنایی گفت:تنها راه آزادی سرزمین قره باغ جهاد بوده و متکی به گروه مینسک و کشورهای اروپایی و آمریکا امری بیهوده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،امیدعلی رعنایی در نشست بین‌المللی” مقابله با اشغال و تروریسم” در اردبیل گفت:جای بسی تاسف است که بعضی از کشورهای به اصطلاح حامی صلح و دموکراسی به بهانه حل مشکلات مسلمانان به دنبال اهداف سیاسی خود در منطقه هستند.

وی ادامه داد؛همانطور که اهالی دیندار جمهوری آذربایجان به این امر واقفند، جمهوری اسلامی ایران از آغاز جنگ قره باغ در کنار این عزیزان بوده و هم اکنون نیز همینطور است.

رعنایی افزود؛بنده به خاطر دارم در زمان مناقشه قره باغ، افرادی که زخمی و یا آواره شده بودند جمهوری اسلامی ایران دروازه های مرزی خود را به روی این عزیزان گشود و تعداد چند هزار نفر را در منطقه بیله سوار پناه و بیمارستان ها و تمامی امکانات خود را در اختیار آنان گذاشت.

این استاد دانشگاه گفت:متاسفانه سال های متمادی است که کشورهای همچون آمریکا با بهانه صلح و حل مناقشه قره باغ اجازه نداده اند تا قطعه ای از خاک اسلام که در اختیار ارمنستان قرار دارد به خاک جمهوری آذربایجان ملحق گردد.

وی با اشاره به سخنان رییس جنبش مقاومت اسلامی قره باغ گفت:آن چیزی که مهم و اساسی بشمار می رود روحیه جهادی و شهادت گری است، مردم خوب و نجیب جمهوری آذربایجان  می دانند جمهوری اسلامی ایران که خود قربانی تروریسم بوده از زمان پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، دشمنان این انقلاب با فرماندهی و هدایت و حمایت آمریکا بر علیه مردم جنگی را برپا و هم اکنون نیز اقدامات آنان ادامه دارد.

رعنایی تاکید کرد؛آنان به دروغ می گویند که مدافع حقوق بشر هستند آنها با تقویت و ایجاد گروه های تروریستی مانند داعش و طالبان می خواهند امت اسلامی را درگیر جنگ و درگیری نمایند تا به اهداف شوم خود دست یابند.

ایشان با اشاره به سفر وزیر اسبق امور خارجه آمریکا به ترکیه افزود:وی با گستاخی و پررویی گفت: ما مخالف اسلام نیستیم بلکه ما مخالف اسلام و مسلمان سیاسی هستیم .

وی افزود؛ کشورهای که ریاست گروه مینسک را برعهده دارند تنها اقدامی که از سال ۱۹۹۴ میلادی در مورد مناقشه قره باغ صورت داده اند صدور قطعنامه های واهی و دعوت دو کشور به سوی صلح و آشتی بوده است و این  جزء حیله و نیرنگ چیزی دیگری نیست.

وی گفت:قره باغ تنها به آذربایجان تعلق ندارد بلکه آن منطقه قسمتی از خاک اسلام است و به جهان اسلام تعلق دارد و برای آزادی آن سرزمین با تمامی امکانات می ایستیم تا مردم آن منطقه به حق و حقوق خود دست یابند.تنها راه آزادی قره باغ که بخشی از خاک جمهوری آذربایجان و اسلام است جهاد است بنده تعجبم در این است که دولت آذربایجان چرا افرادی را که باید در این راه بجنگد و همیشه اعلام نموده اند حاضرند در این راه جان خود را از دست بدهند آن ها را روانه زندان می کند.

رعنایی تصریح کرد؛مردم آذربایجان باید مواظب حیله و نیرنگ های که با بهانه سازش وجود دارند باشند زیرا در پشت این تصمیمات اهداف بسیاری خطرناک و پیچده ای وجود دارد که ممکن است  عواقب بسیار بدی را برای منطقه و آذربایجان داشته باشد.

وی در پایان گفت:همانطور که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری( مدظله العالی) فرموده اند ما حامی مستضعفان و مظلومان در سرتاسر جهان هستیم و این را درباره فلسطین ، افغانستان ، عراق ، یمن، سوریه و… ثابت کرده ایم و هم اکنون نیز آمادگی آن را داریم چنانچه در مناقشه قره باغ کمکی از ما درخواست شد تمامی امکانات خود را در اختیار مردم آن منطقه قرار دهیم.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا