آذربایجاناخباراردبیلارمنستانایرانعمومیقره باغ

عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی؛هدف از اقدامات تروریستی در دنیا ایجاد دلهره و تسلط و سروری بر مردم است

عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی در نشست بین المللی مقابله با اشغال و تروریسم  اظهار کرد:‌ امروزه شاهد انجام حوادث تروریستی مختلف در دنیا مختلف جهان از جمله آسیا، اروپا و آمریکا و سایر مناطق هستیم که هدف از این عملیات تروریستی ترساندن، ایجاد دلهره و تسلط و سروری بر مردم است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،ابراهیمی گفت: ولی این عملیات ترویستی تنها توسط مزدوران استکبار جهانی انجام نمی‌شود بلکه پشتیبانی از این عملیات تروریستی و اشغالگری توسط قدرت‌های جهانی دلیل عمده توسعه و انجام حرکت‌های تروریستی است.

وی افزود: قره‌باغ را ارمنستان اشغال کرد ولی باید ببینیم پشتیبان و حامی ارمنستان برای تجاوز به منطقه‌ای از دنیای اسلام کدام کشورها و قدرت‌های جهانی است چرا که اگر بخواهیم با تروریست و حوادث از این قبیل مقابله کنیم باید منشا و پشتیبان آنها را بشناسیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه همفکری و تبادل نظر برای آزادی قره‌باغ باید به صورت متعدد و مداوم انجام شود تصریح کرد: قره‌باغ نه تنها متعلق به جمهوری آذربایجان بلکه متعلق به تمامی انسانیت و دنیا اسلام است که اشغال این منطقه تضییع حقوق انسانیت است.

ابراهیمی بیان کرد: برگزاری این نشست‌های بین‌المللی برای همکاری و همفکری در این زمینه و چگونگی نجات قره‌باغ مهم بوده ولی نه تنها سالی یک بار بلکه باید در تمامی طول سال و نیز در مدرسه و تمامی مراکز آموزشی این موضوع تبیین شده و جوانان و نوجوانان با پشت پرده اشغال یک منطقه از دنیای اسلام آشنا شوند.

وی افزود: اشغالگری از حادثه تروریستی بدتر بوده و در منطقه قره‌باغ چندین سال است که این حادثه تروریستی ادامه دارد که امیدواریم با وحدت دنیای اسلام هر چه زودتر شاهد آزادی قره‌باغ باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا