اخبارترکیهعمومی

مشاور اردوغان؛ نظامیان آمریکا از تروریست ها در سراسر جهان حمایت می کنند

مشاور ارشد رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه تاکید کرد که نظامیان و سربازان پولی آمریکا در سراسر جهان از تروریست ها حمایت می کنند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، ایلنور چویک با انتشار مقاله ای تحت عنوان ‘نظامیان آمریکا حامی تروریست ها’ در روزنامه ینی بیرلیک افزود : ارتش آمریکا به صورتی گسترده در حال پرورش و آموزش سربازان پولی و اعزام آنها به نقاط مختلف جهان است.
به نوشته مشاور اردوغان، نظامیان و سربازان پولی آمریکا در چارچوب شرکت های امنیتی به انواع فعالیت ها و اقدامات نظامی از جمله به همکاری در کشتار غیرنظامیان، ویران کردن منازل مسکونی و هر گونه نقض حقوق بشر مشغول هستند.
وی بیان کرد: سربازان پولی آمریکایی به طور بی شرمانه دست به هر گونه جنایت می زنند و پاسخگوی اقدامات خود نیز نیستند و اخبار جدید دریافتی حاکی از فعالیت یک شرکت امنیتی آمریکایی در مناطق تحت کنترل نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) در شمال سوریه علیه ایران است.
به نوشته این مقام نزدیک به حزب حاکم ترکیه، بسیاری از پرورش یافتگان شرکت امنیتی در شمال سوریه در صفوف نیروهای پ.ک.ک جای دارند و همراه آنها در غرب فرات پرسه می زنند که البته ایران و روسیه آگاهی لازم در خصوص این فعالیت ها دارند.
وی تاکید کرد: امروز آمریکایی ها این سربازان پولی را با اهداف خرابکارانه به نقاط مختلف جهان اعزام می کنند اما از خطرات این اقدام کثیف غافل مانده اند چرا که این سربازان پولی با ارتکاب جنایات گوناگون فاقد هرگونه حس عاطفی و انساندوستی شده اند و روزی به آمریکا بازگشته و به تکرار و ارتکاب اعمال آموخته شده مبادرت می ورزند.
این مقام ترک تصریح کرد: کشورهای اروپای غربی بسیار نگران عاقبت این گونه رفتار واشنگتن هستند اما به هر حال باید هشدارهای لازم را به امریکا منتقل کنند.
رسانه های ترکیه بارها با انتشار گزارش هایی اعلام کردند که آمریکایی ها با انواع ترفندها و وعده های مالی، قصد جذب ستیزه جویان گروه های تروریستی برای تشکیل ارتشی تروریستی در منطقه خاورمیانه را دارند.
اواسط سال جاری میلادی، رسانه های نزدیک به حزب حاکم ترکیه از جمله روزنامه استار و ینی شفق با انتشار گزارشی نوشت که عربستان سعودی و امارات متحده عربی در تشکیل ارتشی تروریستی با نظارت آمریکایی ها به شدت در جذب سربازان پولی تلاش می کنند به طوری که ستیزه جویان گروه های مخالف دولت سوریه را با وعده دریافت حقوق ماهیانه یکهزار دلاری برای پیوستن به این ارتش عربی ترغیب می کنند.
مشاور ارشد اردوغان نیز ماه گذشته میلادی با انتشار یادداشتی در روزنامه ینی بیرلیک اعلام کرد که واشنگتن، دولت های عرب منطقه به ویژه امارات متحده عربی و عربستان را وادار به حمایت مالی در تامین هزینه های ستیزه جویان پولی کرده است.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا