اخبارروسیهعمومی

روسیه رهبر حزب التحریر را دستگیر کرد

سازمان امنیت فدرال روسیه از دستگیری رهبر حزب التحریر و چند تن از سران دیگر این گروه که در روسیه سازمان تروریستی محسوب می شوند، خبر داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،خبرگزاری اینترفاکس به نقل از یک مقام روابط عمومی سازمان امنیت فدرال روسیه نوشت: رهبر سازمان تروریستی حزب التحریر اسلامی در روسیه و چند نفر از سرکردگان منطقه ای این سازمان در جمهوری تاتارستان دستگیر شدند.
براساس گزارش ها، این افراد در جریان عملیات ماموران سازمان امنیت فدرال روسیه و با همکاری وزارت کشور و گارد ملی روسیه دستگیر شدند.
مقام سازمان امنیت فدرال روسیه که نامی از وی در گزارش برده نشده است، ادامه داد: افراد دستگیر شده به دستور عوامل خارجی خود، در روسیه فعالیت های غیرقانونی می کردند و به دنبال ایجاد یک خلافت مذهبی و سرنگونی حکومت مرکزی با استفاده ازشیوه های تروریستی بودند.
این افراد علاوه بر تلاش برای ایجاد شبکه مخفی تروریستی در روسیه، به یارگیری و جذب افراد برای اعزام به کشورهای خاورمیانه برای اقدامات تروریستی می پرداختند.
بر اساس اطلاعات سازمان امنیت فدرال روسیه از خانه افراد دستگیر شده، مقادیری نشریات و کتاب های افراطی و ممنوع در روسیه، اسناد و نیز دستورات سران حزب التحریر و صورتحساب ها در مورد کارهای که انجام داده بودند و نیز وسایل ارتباطی به دست آمد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا