آذربایجاناخبارایران

آذری جهرمی در دیدار وزیر ارتباطات آذربایجان تاکید کرد: با تمام توان در ((باکوتل)) شرکت می کنیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با وزیر ارتباطات جمهوری آذربایجان به ضرورت انجام پروژه های مشترک در حوزه ICT با این کشور تاکید کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی در ترکمنستان و در حاشیه نمایشگاه «ترکمن تل» در عشق آباد با رامین قلی زاده وزیر ارتباطات جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.

آذری جهرمی در این دیدار با اشاره به  اینکه با تمام توان در «باکوتل» شرکت می کنیم، گفت: لازم است تا قبل از باکوتل، حداقل ۴ پروژه مشترک در حوزه های ترانزیت اینترنت، توسعه همکاری های پستی، تحقیقات مشترک فضایی، توسعه استارتاپ ها و امنیت سایبری را تعریف کنیم.

وی تصریح کرد: لازم است کمیسیون مشترک دو کشور در حوزه ICT هر چه سریعتر تشکیل شود و کارشناسان دو طرف بر روی اولویت بندی و امکان سنجی پروژه های مشترک گفتگو کنند.

وزیر ارتباطات آذربایجان نیز در این دیدار با تاکید به اینکه همیشه در کنار ایران هستیم و ایران را در کنار خود می دانیم، گفت: موقعیت ایران به گونه ای است که می تواند هاب منطقه ای ترانزیت اینترنت باشد.

وی افزود: مایل هستیم در خاک ایران پروژه های مشترک برای انتقال دیتا به افغانستان، پاکستان و ترکمنستان نجام دهیم.

در ادامه این دیدار وزرای هر دو کشور درباره پیگیری و عملیاتی سازی ابتکار ایران مبنی بر ایجاد بازار مشترک ICT با حضور روسیه، ایران، آذربایجان، ترکیه و هند به تفاهم رسیدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا