آذربایجاناخبارعمومی

عقد شرعی قبل از ثبت رسمی در جمهوری آذربایجان ممنوع اعلام شد

­رییس کمیته دولتی امور خانواده و زنان و کودکان جمهوری آذربایجان از ممنوعیت عقد شرعی قبل از ثبت رسمی ازدواج در این کشور خبر داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی “اسلام – آذری” خانم هجران حسین اوا گفت : ” سن ازدواج دختران، ۱۸ سال تمام است و بدون داشتن سند ثبت رسمی، هیچ کس حق جاری کردن عقد شرعی را ندارد.”
هجران حسین اوا گفت : ” ازدواج های زودهنگام، مساوی با خشونت در خانواده تلقی می شوند. زیرا، این ازدواج ها برخلاف اراده دختران هستند. همچنین برای جلوگیری از آن ، با تمامی سازمان های دینی از نزدیک در تماس هستیم. عالی ترین سازمان های دینی جمهوری آذربایجان، این مراسم های دینی را ممنوع کرده اند. ”
رییس کمیته دولتی امور خانواده و زنان و کودکان جمهوری آذربایجان افزود : « البته، در برخی مناطق چنین مواردی روی می دهد. برای جلوگیری از این موارد، بازرسی می کنیم و از مقامات تمامی نواحی کشور خواسته ایم جلوی این موارد را بگیرند. همه مطلع شده اند که در صورت بروز چنین مواردی، عاملان آن دستگیر خواهند شد. »
هجران حسین اوا افزود : ” ما ۷۰ سال در نظام شوروی زندگی کرده ایم. پس از آن هر کس به گوشه دنج خود رفت. این فرایند در برخی جاها ( برخی جمهوری های شوروی سابق) آرام بود. اما در جمهوری آذربایجان در فضایی نامعقول این فرایند روی داد. وحشتناک ترین مساله نیز این بود که ممکن بود در شعور مردم خلأ ایجاد شود. آنها خود را در شرایط تغییریافته، بطور واقعی درک نمی کردند و نمی دانستند که چه اتفاقی ممکن است روی دهد. اما، بعدا ، کشور ما هم به روی خط افتاد و دوره توسعه اقتصادی آغاز شد و امروز جمهوری آذربایجان از هر جهت توسعه ای پویا دارد. در این شرایط، اگر کسی به فکر این بیفتد که دختر ۱۵ – ۱۶ ساله اش را شوهر بدهد، باید درمورد چنین افرادی، کار کرد. البته ، باید عادات عمومی را در نظر گرفت.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا