آذربایجاناخبارعمومی

دادگاه حقوق بشر تحقیق در مورد نقض حقوق انسانی در جمهوری آذربایجان را آغاز کرد

بخش ‌آذری رادیو آزادی آمریکا خبر داد “دادگاه حقوق بشر” اروپا تحقیق درباره ده پرونده شکایت از دولت جمهوری آذربایجان را به اتهام نقض حقوق انسانی شهروندان این کشور آغاز کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از بخش ‌آذری رادیو آزادی آمریکا، در میان این پرونده ها، شکایت “ودادی اسکندرلی”، مدافع حقوق بشر که از جمهوری آذربایجان به اروپا مهاجرت کرده و پناهنده شده است نیز وجود دارد.
همچنین دادگاه حقوق بشر اروپا شکایت های ذوالفقار میکائیل زاده و المان آقایف، دو تن از روحانیون تالش جمهوری آذربایجان را بررسی می کند. به اتهام تروریسم و ارتکاب جنایات سنگین، ذوالفقاز میکائیل زاده به ۱۷ سال و المان آقایف به ۱۳ سال زندان محکوم شده اند. این دو که اتهامات مطرح شده علیه خود را رد می کنند، می گویند در دوره قبل از برگزاری جلسات محاکمه، در حبس غیرقانونی نگه داشته شده اند و در دادگاه نیز در قفس فلزی جای داده شده اند.
دادگاه حقوق بشر اروپا همچنین براساس شکایت عاکف مرادوردی اف، مدیر پیشین امور کارکنان ریاست جمهوری آذربایجان که در سال ۲۰۱۱ زندانی و سپس با عفو ریاست جمهوری از زندان آزاد شد، از دولت جمهوری آذربایجان استعلام کرده است.
سایر شکایت هایی که دادگاه حقوق بشر اروپا ، وصول آنها را اعلام کرده است، به شکایت هایی درباره بدرفتاری و خشونت پلیس جمهوری آذربایجان مربوط می شوند.
دادگاه حقوق بشر اروپا در سال ۲۰۱۷ ، شکایت حدود چهل نفر از شهروندان جمهوری آذربایجان را بررسی کرد.
مقامات جمهوری آذربایجان انتقادات مربوط به افزایش شکایات شهروندان این کشور به دادگاه حقوق بشر اروپا را رد می کنند. فکرت محمدوف، وزیر دادگستری جمهوری آذربایجان گفته است شمار شکایت های شهروندان جمهوری آذربایجان نسبت به شکایت های واصل شده از بسیاری از کشورهای اروپایی به دادگاه حقوق بشر اروپا کمتر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا