آذربایجاناخبارعمومی

رییس ” انجمن حقوق دانان کشورهای منطقه دریای سیاه و دریای خزر؛آمریکا با استفاده از دلار مشغول تروریسم اقتصادی است

­رییس ” انجمن حقوق دانان کشورهای منطقه دریای سیاه و دریای خزر” گفت آمریکا با استفاده از واحد پول ملی خود ، مشغول تروریسم اقتصادی است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ” ینی مساوات” ، همایش حقوق دانان ۱۰ کشور حوزه دریای خزر و دریای سیاه در باکو تحت عنوان همایش ” انجمن حقوق دانان کشورهای منطقه دریای سیاه و دریای خزر” برای مبارزه با تروریسم در باکو برگزار شد.
الهام رحیم اف، رییس ” انجمن حقوق دانان کشورهای منطقه دریای سیاه و دریای خزر” در این همایش گفت : « تروریسم صورت های مختلفی دارد. به عنوان مثال، آمریکا با استفاده از واحد پول ملی خود ، مشغول تروریسم اقتصادی است. افغانستان نیز با تامین مواد مخدر برای بیش از نیمی از دنیا، تروریسم دولتی را اجرا می کند. تروریسم به قدری وسیع و متنوع است که امروز سازمان ملل نیز نمی تواند تعریفی برای آن ارایه کند.»
احمد یاووز، نماینده ترکیه نیز در این همایش گفت : « نظم جهانی در حال شکل گیری مجدد است. در گذشته، آمریکا دخالت اتحاد جماهیر شوروی در افغانستان را تروریسم دولتی نامیده بود. گروهک تروریستی القاعده در همان سال های ایجاد شد و آمریکا از آن حمایت کرد. بعدها آمریکا القاعده را هدف گرفت. »
احمد یاووز با اشاره به رویارویی ترکیه با پ.ک.ک. افزود : « ترکیه مجبور است به عملیات ضد داعش در مرز با سوریه بپیوندد. در نتیجه فعالیت گروهک های تروریستی ، عراق به سه منطقه تقسیم شده است و این وقایع در نزدیکی ترکیه، برای کشور ما مشکل ایجاد می کند. به همین علت، ترکیه آماده همکاری با تمامی ابتکارات ضد تروریسم است. فعالیت سازمان ملل در این زمینه موثر نیست. زیرا، قطعنامه های شورای امنیت این سازمان اجرا نمی شوند.»
یونیس راخیوتیس، نماینده یونان در این همایش گفت : « به علت مشخص نشدن تعریف دقیق ترور ، سخن گفتن در باره تروریسم در نشست های بین المللی دشوار است و همین نیز موجب دشواری مبارزه با ترور می شود. »
زاخاری زاخاریوف، معاون ” انجمن حقوق دانان کشورهای منطقه دریای سیاه و دریای خزر” نیز با اشاره تجاوز نظامی دولت آمریکا به عراق گفت : « کاخ سفید به اینکه این مساله تروریسم بین المللی نامیده شود، به شدت اعتراض می کند و در این مساله، کشورهایی هم وجود دارند که آمریکا را حمایت می کنند.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا