آذربایجاناخباراردبیلایرانعمومی

افزایش ۵۳ درصدی صادرات کالا از گمرک بیله سوار مغان

فرماندار بیله سوار مغان گفت: امسال به ارزش ۱۷ میلیون و ۲۲۰ هزار دلار کالا از این گمرک صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،حسن قبادی افزود: وزن کالاهای صادراتی از گمرک بیله سوار مغان ۶۰ هزار تن بوده که به کشورهای جمهوری آذربایجان ، حوزه قفقاز و آسیای مرکزی ، روسیه و دیگر کشورها صادر شده است.
وی بیان کرد: همچنین در این مدت به ارزش ۵۵۹ هزار دلار کالا از این گمرک وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۸ درصد افزایش دارد.

** صادرات چمدانی از گمرک بیله سوار افزایش یافت
فرماندار بیله سوار مغان همچنین گفت: در زمینه صادارت چمدانی نیز امسال بیش از ۱۰ هزار و ۶۱۲ تن کالا به ارزش ۲۳ میلیون دلار از این گمرک به جمهوری آذربایجان صادر شد.
قبادی اظهار داشت: این میزان صادرات نسبت به سال گذشته ۵۷ درصد افزایش یافته است.
به گفته وی ، گمرک بیله سوار مغان در زمینه صادرات چمدانی از گمرکات برتر کشور محسوب می شود.

** ۶۸۵هزار نفر از پایانه مرزی بیله سوار تردد کردند
قبادی همچنین اضافه کرد: امسال ۶۸۵ هزار نفر از طریق گمرک بیله سوار مغان وارد جمهوری اسلامی ایران شده اند که ۸۹ درصد آنها را اتباع جمهوری آذربایجان و ۱۱ درصد را مسافران ایرانی تشکیل می دهد.
وی بیان کرد: گردشگران جمهوری آذربایجان برای امور تجاری ، امور پزشکی و زیارت به کشورمان سفر می کنند.

** خروج کالاهای اساسی از گمرک بیله سوار ممنوع است
فرماندار بیله سوار مغان با تاکید بر ساماندهی بازار داخلی گفت: اغلب اتباع جمهوری آذربایجان با هدف خرید کالاها به استان اردبیل سفر می کنند و با هدف تنظیم بازار و تامین نیازهای داخلی هر گونه خروج کالاهای اساسی از گمرک بیله سوار ممنوع شده است.
وی افزود: ارزیابان گمرک و ماموران دیگر دستگاه های اجرایی نظارت دقیق دارند تا از خروج کالاهای مورد نیاز مردم به خارج از مرزها جلوگیری کنند.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا