آذربایجاناخبارعمومینخجوان

با حضور مسئولان دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در آذربایجان، روزهای اروپا در نخجوان برگزار شد

روزهای اروپا با حضور مسئولان دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در جمهوری آذربایجان و سفیران و نمایندگان دیپلماتیک کشورهای عضو این اتحادیه در نخجوان برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه خبری «گستوتیس یانکائوسکاس » مسئول دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در جمهوری آذربایجان روز یکشنبه در یک نشست خبری، درباره برگزاری روزهای اروپا در نخجوان گفت:برنامه های متعددی در دانشگاه و مدارس نخجوان، در قالب روزهای اروپا برگزار و دانشجویان و دانش آموزان با قوانین و وضعیت کشورهای عضو اتحادیه اروپا آشنا شدند.
همچنین در قالب روزهای اروپا ، یک همایش اقتصادی در نخجوان برگزار و گزارشی درباره پروژه های اجرا شده از سوی اتحادیه اروپا در جمهوری آذربایجان ، ارایه شد.
به گفته یانکائوسکاس، دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا برای نخستین بار این چنین برنامه ای را با حضور سفیران ۱۷ کشور عضو این اتحادیه برگزار کرد.
هیات دیپلماتیک کشورهای عضو اتحادیه اروپا، در سفر به نخجوان همچنین با واصف طالب اف رئیس مجلس جمهوری خودمختار نخجوان دیدار کردند.
برنامه روزهای اتحادیه اروپا در نخجوان از روز جمعه آغاز شده و بمدت سه روز ادامه دارد.
مسئول دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا همچنین در پاسخ به پرسشی در مورد امضای توافقنامه جدید با جمهوری آذربایجان گفت: مرحله جدید مذاکرات اتحادیه اروپا و جمهوری آذربایجان روزهای ۲ و ۳ اکتبر ( برابر ۱۰ و ۱۱ مهر ماه ) در بروکسل برگزار می شود.
در این مرحله مذاکرات هیات جمهوری آذربایجان به سرپرستی محمود محمدقلی اف معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان حضور خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا