اخبارایرانترکیهروسیهعمومی

وزرای خارجه ترکیه، ایران و روسیه در نیویورک دیدار می کنند

وزیران خارجه ترکیه، ایران و روسیه هفته جاری برای بررسی تحولات سوریه و ادلب طی نشستی سه جانبه در نیویورک گردهم می آیند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در مصاحبه با خبرنگاران از برنامه ریزی برای دیدار با محمدجواد ظریف و سرگئی لاوروف وزیران خارجه ایران و روسیه در حاشیه اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک خبر داد.
وی هدف از این دیدار را رایزنی و هماهنگی برای اجرای توافق سوچی عنوان کرد و گفت: در ارتباط با توافق سوچی از این پس باید بر موضوع برقراری آتش بس و راهکار سیاسی تمرکز کنیم.
مسئول دستگاه سیاست خارجی ترکیه اضافه کرد: محدوده منطقه عاری از سلاح در استان ادلب سوریه در چارچوب توافق سوچی مشخص شده و اکنون نوبت آن است که در چارچوب این توافقنامه اقدامات لازم دیگر انجام شود.
وی افزود: در این باره با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه طی نشستی سه جانبه به بررسی روند همکاری خواهیم پرداخت و معتقدم که برای تشکیل کمیسیون قانون اساسی و یافتن راه حل سیاسی در سوریه، علاوه بر سه کشور ترکیه، روسیه و ایران، همه باید تلاش کنند.
چاووش اوغلو همچنین بر اقدام هماهنگ و همکاری فعالانه برای از بین بردن تروریسم، برقراری صلح پایدار و یافتن راه حل سیاسی برای بحران سوریه تاکید کرد.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا