آذربایجاناخبار

شام غریبان شهدای کربلا در باکو/ ویدئو

 مراسم شام غریبان حسینی (ع) در مساجد و سایر اماکن دینی باکو پایتخت جمهوری آذربایجان با حضور پرشور مردم متدین و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت دراین کشور برگزار شد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، عاشقان مکتب عاشورا دیشب (پنجشنبه) در شام غریبان سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفای ایشان در باکو به سوگ نشستند و با حضرت زینب سلام الله علیها ابراز همدردی کردند.
دلشیفتگان و محبان اهل بیت علیهم السلام در شام غریبان امام حسین (ع) در مساجد مختلف به یاد مظلومیت شهدای کربلا بر سر و سینه زدند و با مرثیه و نوحه خوانی مراتب ارادت و همدردی خود را با خاندان عصمت و طهارت (ع) بویژه با حضرت زینب کبری (س) اسوه صبر و شهامت ابراز کردند.
دیروز (پنجشنبه) مصادف با دهمین روز ماه محرم‌الحرام سال ۱۴۴۰ هجری‌قمری، ( ۲۰۱۹ سپتامبر ۲۰۱۸ )، روز عاشورای حسینی (ع) بود.
امام سوم شیعیان جهان و یاران باوفای ایشان در دهم محرم سال ۶۱ هجری قمری در کربلا به شهادت رسیدند.
سخنرانی پزشکیان در باکو در مراسم عزاداری عاشورای حسینی
«مسعود پزشکیان» نائب رئیس مجلس شورای اسلامی که برای شرکت در مراسم یکصدمین سالگرد تاسیس مجلس جمهوری آذربایجان به باکو سفر کرده است، دیشب (پنجشنبه) در مراسم شام غریبان شهدای کربلا در حسینیه اهل بیت علیهم السلام ایرانیان گفت: امام حسین علیه السلام برای ما اسوه ایثار و شجاعت و آزادگی در مقابل زورگویان و حضرت زینب (س) اسوه صبر و شهامت هستند
وی در این مراسم که قشرهای مختلف مردم عزادار باکو و جمعی از ایرانیان حضور داشتند، تصریح کرد: حضرت زینب (س) شیر زن دشت کربلا در شرایطی که مردان یارای سخن گفتن نداشتند با سخنانی تاثیر گذار پیام عاشورا را به گوش جهانیان رساند.
پزشکیان به دعوت رسمی «اکتای اسد اف» رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان از «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان برای شرکت در مراسم سالگرد تاسیس مجلس جمهوری آذربایجان به نمایندگی از کشورمان در این مراسم شرکت کرده است.

 

منبع خبر: پارس تودی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا