اخبارروسیهعمومی

مخالفان افزایش سن بازنشستگی در سن پترزبورگ تظاهرات کردند

صدها نفر از مخالفان افزایش سن بازنشستگی روز یکشنبه در شهر سن پترزبورگ روسیه راهپیمایی کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری «روس بالت»، معترضان در مقابل ترمینال مسافربری فنلاند در سن پترزبورگ تجمع و از آنجا به سوی میدان لنین و بوستان «سوردلوفسکی ساد» راهپیمایی کرده و شعارهایی در مخالفت با افزایش سن بازنشستگی سر دادند.
افراد شرکت کننده در این راهپیمایی پلاکاردهایی با مضامینی همچون «افزایش میزان مستمری بازنشستگی می خواهیم، نه افزایش سن بازنشستگی» و «ما مخالف اصلاحات در ساختار بازنشستگی هستیم» در دست داشتند.
این اجتماع و راهپیمایی اعتراضی بدون مجوز نهادهای مربوطه برگزار شد و در آن بر اساس اطلاعات برخی رسانه ها از جمله رادیو اکو مسکو تا یک هزار نفر شرکت کردند.
در این اجتماع هفت نفر از نمایندگان شورای محلی سن پترزبورگ و نیز برخی سیاستمداران مخالف دولت ازجمله دمیتری گودکوف نماینده سابق دومای روسیه و یوگنی رویزمان شهردار سابق شهر یکاترینبورگ شرکت داشتند.
ماموران امنیتی در محل اجتماع حضور داشته و در راهپیمایی نیز معترضان را همراهی می کردند.
در ماه های اخیر در مسکو و چند شهر دیگر روسیه تجمعاتی در مخالفت با افزایش سن بازنشستگی برگزار شده بود.
مجلس دومای روسیه روز ۱۹ ماه جولای (۲۸ تیر ماه) در شور اول موافقت اولیه خود را با طرحی اعلام کرد که به تدریج سن بازنشستگی را از ۶۰ به ۶۵ سال برای مردان و از ۵۵ به ۶۳ سال برای زنان افزایش می دهد.
چندی پیش «آلکسی ناوالنی» سرشناس ترین رهبر اپوزیسیون در روسیه از مردم این کشور خواست که روز نهم سپتامبر (۱۸ شهریور) هنگام برگزاری انتخابات استانداران و شهرداران مناطق مختلف روسیه دست به تجمع اعتراضی علیه طرح جدید بازنشستگی بزنند.
پلیس روسیه او را پس از این فراخوان دستگیر کرد و براساس گزارش رسانه های روسیه او تا یک ماه در بازداشت خواهد بود.
این اعتراضات روز نهم ماه سپتامبر در ۳۳ شهر روسیه برگزار و حدود ۸۰۰ نفر از معترضان توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دو هفته پیش؛ از افزایش سن بازنشستگی در این کشور حمایت کرد و در یک پیام تلویزیونی خطاب به مردم روسیه گفت که تغییرات در ساختار بازنشستگی روسیه ضروری است.
وی افزود که احزاب مخالف دولت از مساله افزایش سن بازنشستگی برای ضربه زدن به دولت استفاده می کنند.
پوتین با اشاره به کاهش شمار جمعیت فعال روسیه که مالیات می پردازند آن را مساله ای برای سیستم بازنشستگی و کاهش درآمد این نظام بیان کرد.
رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد که اگر از هم اکنون تغییرات در ساختار بازنشستگی صورت نگیرد روسیه در هفت تا ۱۰ سال آینده(دولت بعدی) در پرداخت مستمری بازنشستگان دچار مشکل خواهد شد.
براساس اظهارات پوتین، وی می تواند تا پایان دولت خود (شش سال آینده) و برای افزایش محبوبیت دست به این اصلاحات نزند اما در این صورت دولت بعدی روسیه با بحران پرداخت حقوق بازنشستگان مواجه خواهد شد.

منبع:ایرنا

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا