آذربایجاناخبارایرانعمومی

فرمانده انتظامی استان گیلان خبر داد: ورود ۲۰ هزار زائر اربعین حسینی کشورهای حوزه قفقاز از مرز آستارا

فرمانده انتظامی گیلان به پیش‌بینی ورود بیش از ۲۰هزار زائر اربعین حسینی (ع) از کشورهای حوزه قفقاز از مرز زمینی آستارا برای سال جاری اشاره کرد و گفت: تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، سردار محمدرضا اسحاقی ظهر شنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه فرمانده جدید انتظامی آستارا در جمع خبرنگاران اظهارکرد: استان گیلان و شهرستان آستارا به عنوان دروازه ورود مسلمانان حوزه قفقاز و آسیای میانه است.

وی با بیان اینکه شهرستان آستارا در ماه های آینده شاهد حضور زائران خارجی عتبات عالیات خواهد بود، افزود: بر اساس ارزیابی و پیش بینی های انجام شده در سال جاری بیش از ۲۰ هزار زائر از مرز زمینی آستارا به مقصد کشور عراق و شرکت در مراسم روز اربعین حسینی تردد می کنند.

فرمانده انتظامی گیلان  از انجام تمهیدات  لازم در این رابطه خبر داد و گفت: سال گذشته با افزایش ۵۰ درصدی تردد زائران اربعین حسینی (ع) از شهرستان آستارا مواجه بودیم و امسال نیز پیش بینی می شود شاهد رشد ۳۰ درصدی و تردد بالای ۲۰ هزار زائر از مرز زمینی آستارا باشیم.

سردار اسحاقی به آمادگی تمامی گیت های ورودی مرز زمینی آستارا برای تردد بدون مشکل زائران اشاره و خاطرنشان کرد: برای بازگشت زائران نیز برنامه ریزی های لازم انجام شده است.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به افزایش تردد اتباع آذری برای خرید اجناس ایرانی از شهر مرزی بندر آستارا، افزود: این موضوع در کنترل کامل است تا دغدغه کمبود مایحتاج مردم مرزنشین آستارا رفع شده و سقف موجودی کالا در این شهرستان در حالت متعادل باشد.

 وی ادامه داد: مراودات مرزی فعلی به نفع کشور و مردم شهرستان مرزی آستارا است ولی باید مدیریت شود.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا