آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

باکو ارمنستان را به خرابکاری علیه مردم غیر نظامی متهم کرد

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز شنبه با صدور بیانیه ای نیروهای نظامی ارمنستان را به استفاده از سلاح های مختلف و خرابکاری علیه ساکنان غیر نظامی مناطق مسکونی مرزی متهم کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،در بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان آمده است : واحد های ارتش ارمنستان شب گذشته تا صبح امروز (شنبه) با سلاح های مختلف مانند توپخانه در مسیر شهرستان های آغدام و ترتر واقع در منطقه مورد مناقشه قره باغ و نیز شهرستان تاووز جمهوری آذربایجان در مرز با ارمنستان اقدام به عملیات خرابکاری کردند.
بر اساس این بیانیه، نیروهای ارمنستان مواضع واحدهای ارتش جمهوری آذربایجان مستقر در اراضی شهرستان تاووز و نیز چند منطقه مسکونی این شهرستان را مورد هدف قرار دادند و بر اثر این حملات خساراتی به اموال ساکنان و زیر ساخت های این مناطق مسکونی وارد کردند.
این بیانیه با اشاره به اینکه در میان نظامیان آذربایجانی و ساکنان مناطق مسکونی کسی خسارت ندیده است،افزود: در نتیجه اقدام متقابل نیروهای جمهوری آذربایجان از خرابکاری های واحد های ارمنستان کاسته شده است.
وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان، نیز در واکنش به این حادثه در خط مقدم جبهه در منطقه مورد مناقشه قره باغ، اعلام کرد که رهبری ارمنستان با توسل به خرابکاری های نظامی با آتش بازی می کند.
حکمت حاجی اف سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان، عملیات علیه ساکنان غیر نظامی مناطق مسکونی در نزدیکی خط مقدم جبهه را مغایر با موازین حقوق بین المللی عنوان و اعلام کرد که مسئولیت پیامد های این خرابکاری ها بر عهده ارمنستان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا