آذربایجاناخبارایرانعمومی

مراسم فارغ التحصیلی زبان آموزان فارسی در باکو برگزار شد

مراسم فارغ التحصیلی فراگیران دوره های آموزشی زبان فارسی ، کامیپوتر، خطاطی و نقاشی در رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، در این مراسم که با حضور «جواد جهانگیرزاده» سفیر جمهوری اسلامی ایران ، «اصغر فارسی» رایزن فرهنگی سفارت کشورمان و جمعی از اساتید دوره های آموزشی ، فارغ التحصیلان و اولیای آنها برگزار شد ، به ۸۸ زبان آموز فارسی در مقاطع ابتدایی، متوسطه و عالی ،۱١ هنر آموز نقاشی، شش فراگیر کامپیوتر و پنج هنر آموز خطاطی گواهینامه پایان دوره اهدا شد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو ،طی سخنانی در این مراسم ،ضمن تبریک فارغ التحصیلان، خطاب به آنها گفت : شما رابط و تقویت کننده پل دوستی دو کشور ایران و جمهوری اذربایجان هستید.
جهانگیرزاده، با اشاره به روابط نزدیک دو کشور ، اظهارداشت : عده ای به دنبال بر هم زدن روابط ایران و جمهوری آذربایجان هستند، غافل از اینکه مردم دو کشور هزار سال سابقه دوستی و همسایگی دارند.
رایزن فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان ،نیز در این مراسم با اشاره به مسئولیت بزرگ این نهاد در زمینه تقویت روابط فرهنگی ایران و جمهوری آذربایجان ،گفت: برگزاری دوره های آموزشی و آشنا کردن نسل جدید با زبان و هنر کشور همسایه ، گامی مهم در تامین صلح و امنیت پایدار در منطقه است.
فارسی، با اشاره به تقویت روابط اقتصادی و بازرگانی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: شرکت کنندگان در دوره های آموزشی زبان فارسی، می توانند فعالیت موثری در حوزه های اقتصادی و تجاری داشته باشند.
وی افزود: از سوی دیگر برای آشنایی جوانان و نسل جدید با گفته ها و مضامین عمیق و فلسفه مشاهیر بزرگ ، رایزنی فرهنگی کلاس های آموزش زبان فارسی در مقاطع ابتدای ، متوسطه وعالی دایر کرده است.
رایزن فرهنگی ایران در باکو ،با اشاره به توافق این نهاد با با مراکز علمی، دانشگاهی و فرهنگستان علوم جمهوری آذربایجان ، اظهار داشت: در نتیجه این توافق ها، موفق به برگزاری شش دوره المپیاد زبان فارسی با حضور بیش از ۱۲۰ دانشجو شدیم.
فارسی افزود: برای آشنایی نسل جدید و جوانان کشور آذربایجان با ادبیات معاصر ایران قرار است در آبان ماه با همکاری اتحادیه نویسندگان جمهوری آذربایجان و با حضور تعدادی از شعرا و نویسندگان معروف کشورمان روزهای ادبیات معاصر ایران در فرهنگستان علوم ملی جمهوری آذربایجان برگزار می شود.
رایزن فرهنگی کشورمان همچنین اعلام کرد که همزمان نمایشگاه زبان و ادبیات فارسی و تاریخ و تمدن کشورمان در کتابخانه مرکزی باکو برگزار خواهد شد و تعدادی از کتاب ها و دفاتر شعر زبان فارسی بویژه شعر نوین بعد از انقلاب اسلامی به زبان آذربایجانی بزودی رونمایی خواهد شد.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا