آذربایجاناخبارایرانعمومی

اعطا دیپلم افتخار به مسئول رسانه ای سفارت ایران در باکو

رئیس شورای مطبوعات جمهوری آذربایجان به پاس خدمات «محمدرضا نجفی» مسئول دیپلماسی عمومی و رسانه ای سفارت ایران در باکو ، برای برقراری ارتباط تنگاتنگ بین مطبوعات دو کشور ، «دیپلم افتخار رسانه ای» به وی اعطا کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،‘ افلاطون آماشف ‘ روز جمعه در مراسم اعطای دیپلم افتخار که با حضور «جواد جهانگیرزاده » سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو و نمایندگان رسانه های دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان برگزار شد ،گفت : روابط خوب سفارت ایران و رسانه های کشور آذربایجان، مرهون تلاش های بخش رسانه ای این سفارت و مسئول آن است.
وی، با اشاره به امضای توافقنامه بین وزیران فرهنگ دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان ، اظهارداشت: اجرای این توافقنامه ارتباط بیشتر خبرنگاران دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان و برگزاری اجلاس روزنامه نگاران کشورهای حاشیه خزر را بدنبال داشت.

** نجفی: قلم بزرگترین سلاح برای دفاع از کشور است
مسئول دیپلماسی عمومی و رسانه ای سفارت ایران در جمهوری آذربایجان نیز در این مراسم با تاکید بر نقش رسانه ها در گسترش روابط بین کشورها ،گفت: قلم بزرگترین سلاح برای دفاع از کشور و ملت است.
نجفی روابط ایران و جمهوری آذربایجان را در سطح رهبری و بین دو ملت در حد عالی توصیف کرد و افزود: همه سال بیش از یک میلیون نفر بین دو کشور رفت و آمد می کنند ، در این شرایط رسانه ها نباید از ملت عقب بمانند.
وی سپس به تشریح گوشه ای از فعالیت بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در باکو پرداخت و گفت : برقراری ارتباط تنگاتنگ با رسانه های جمهوری آذربایجان ،تبادل هیات های رسانه ای در سطح مدیران و خبرنگاران دو کشور بویژه میان استان های مرزی ، تاسیس گروه دوستی رسانه ای ایران و جمهوری آذربایجان ، برگزاری کنفرانس های مطبوعاتی متعدد در سفارت ایران برای تنویر افکار عمومی بخشی از فعالیت های این در سه سال گذشته بود.
نجفی، با اشاره به امضای یادداشت تفاهم همکاری رسانه ای بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شورای مطبوعات جمهوری آذربایجان، افزود: از طریق برقراری ارتباط با کشورهای حاشیه خزر و همچنین کشورهای اسلامی تلاش شد ارتباط رسانه ای در سطح چند جانبه نیز توسعه یابد.

**جهانگیرزاده: رسانه ها در توسعه روابط نقش بسزایی بازی می کنند
جواد جهانگیرزاده، سفیر ایران در جمهوری آذربایجان نیز در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات نجفی در گسترش روابط رسانه ای دو کشور در دوره ماموریتش،گفت: سفرهای متقابل مسئولان و نمایندگان رسانه های دو کشور به همت وی در این دوره رونق گرفت.
وی افزود: حوزه رسانه در دنیای کنونی از تاثیر گذارترین حوزه ها است، در بعد داخلی رسانه ها پل ارتباط مردم و دولت هستند، در بعد خارجی و در زمینه توسعه روابط خارجی نیز رسانه ها ابزار و اسباب آشنایی ملت ها را فراهم می کنند.
جهانگیرزاده،با تاکید بر قدرت رسانه ها در جمهوری آذربایجان گفت: رسانه ها نقش مهمی در توسعه اقتصادی و معطوف کردن افکار عمومی به منافع ملی دارند.
وی تصریح کرد ، در دنیا نمی توان دو ملت مانند ایران و آذربایجان یافت که تا این حد در زمینه های مختلف اعم از هنر ، موسیقی ، دین و زبان به یکدیگر نزدیک باشند.
وی، با اشاره به سخنان دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در سفر خود به جمهوری آذربایجان، مبنی بر اینکه توسعه جمهوری آذربایجان توسعه ایران و امنیت جمهوری آذربایجان، امنیت ایران است ، افزود: این دیدگاه نشانه عمق روابط دو کشور است.
جهانگیرزاده ،همکاری ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه توسعه منطقه ای را مورد اشاره قرار داد و فعالیت دو کشور در زمینه اجرای برخی طرح های مشترک از جمله تکمیل دالان حمل و نقل بین المللی شمال – جنوب برای حد اکثر استفاده از ظرفیت های ترانزیتی منطقه را نمونه بارز تعاملات منطقه ای عنوان کرد.
جهانگیرزاده در پایان ، «سید علی موسوی» را بعنوان مسئول جدید رسانه ای سفارت ایران در باکو معرفی کرد.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا