اخبارگرجستان

گرجستان و رژیم صهیونیستی توافقنامه همکاری نظامی امضا کردند

همزمان با سفر «اویگدور لیبرمان» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به تفلیس و دیدار با « لوان ایزوریا» وزیر دفاع گرجستان توافقنامه تعمیق همکاری نظامی بین دو طرف امضا شد .

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از وزارت دفاع گرجستان ، لیبرمان پنجشنبه در قالب یک سفر منطقه ای و پس از دیدار از جمهوری آذربایجان کاری وارد گرجستان شد .
وزیر دفاع گرجستان با اشاره به اینکه در قالب این توافقنامه همکاری میان نهادهای نظامی دو طرف گسترش خواهد یافت گفت : بخش اصلی همکاری ، شامل سازماندهی نیروهای نظامی ذخیره است .
ایزوریا تصریح کرد : در سال جاری در جریان سفر به تل آویو گسترش همکاری در راستای سازماندهی نیروی ذخیره در گرجستان را درخواست کردم که مورد استقبال طرف مقابل قرار گرفت.
وی افزود: یک هیات نظامی اسرائیلی – رژیم صهیویستی – در ماه ژوئن امسال به گرجستان سفر و تجربیات خود را در این زمینه با نیروهای نظامی کشور ما به اشتراک گذاشتند .
وزیر دفاع گرجستان ، ایجاد نیروی ذخیره را برای کشورش مهم عنوان کرد و گفت : برنامه ریزی کردیم ۱۵ اکتبر (برابر ۲۳ مهر ماه ) در این زمینه یک طرح آزمایشی را به اجرا بگذاریم .
وی حوزه امنیت سایبری را یکی از حوزه های مورد اولویت همکاری نهادهای نظامی دو طرف خواند و با اشاره به تجربیات رژیم صهیونیستی در این زمینه همکاری در این حوزه را برای کشورش مهم دانست .
گسترش روابط میان نهادهای نظامی گرجستان و رژیم صهیونیستی در ماه می سال ۲۰۱۸ در پی امضای یادداشت تفاهم همکاری درحوزه نظامی در جریان سفر لوان ایزوریا به تل آویو ، آغاز شد .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا