اخبارگرجستان

آلمان ۶۵ شهروند دیگر گرجستان را اخراج کرد

دولت آلمان به تازگی ۶۵ شهروند دیگر گرجستان از جمله ۵۹ نفر که در ایالت «ساکسونی» درخواست پناهندگی کرده بودند را اخراج کرد .
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، پایگاه خبری نیوز گئورگیا ، روز چهارشنبه گزارش داد که ۹ تن از افراد یاد شده ،از زندان به فرودگاه لایپزیک منتقل شدند .
همچنین پلیس «درسدن» گزارش داد ، دو تن از شهروندان گرجستانی در «باواری» ، سه تن دیگر در «راینلند-فالتز» و یک نفر نیز در «ساکسونی» بازداشت شدند.
بنا به گزارش رسانه های آلمان ، دولت این کشور در اواخر ماه جولای سال ۲۰۱۸ میلادی از ۵۱۰ شهروند گرجستانی خواستار ترک آلمان شد که تاکنون ۲۱۰ نفر از آنها آلمان را به صورت اجباری ترک کرده اند.
آلمان در سال ۲۰۱۷ میلادی، نیز ۲۱۴ تن از شهروندان گرجستانی را بدلیل نقض مقررات مسافرت بدون ویزا، اخراج کرد .
گرجستان بعنوان یکی از کشورهای قفقاز جنوبی با مساحت ۶۹٫۷ هزار کیلومتر مربع و با سه میلیون و ۷۱۸ هزار نفر جمعیت که پس از کسب استقلال عمده هدف خود را عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو اعلام کرده است ، در پنج سال اخیر برای لغو رژیم ویزا با این اتحادیه تلاش کرد .
اتحادیه اروپا ۲۸ مارس سال ۲۰۱۷ میلادی ( ۸ فروردین ) تصمیم خود درباره لغو رژیم ویزا برای شهروندان گرجستان را اعلام کرد و بدین ترتیب اتباع این کشور امکان سفر بدون ویزای ۹۰ روزه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا را به دست آوردند .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا