آذربایجاناخباراردبیلایران

خط ریلی اردبیل ـ جمهوری آذربایجان زودتر از استان‌های همجوار متصل می‌شود

بنا بر اعلام استاندار اردبیل راه‌آهن میانه – اردبیل در زمان تعیین شده تکمیل و حتی احداث خط ریلی اردبیل- پارس‌آباد برنامه‌ریزی شده و راه‌آهن اردبیل زودتر از استانهای همجوار به خط ریلی بین‌المللی جمهوری آذربایجان متصل می‌شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، نشست هم‌اندیشی استاندار اردبیل با مدیران رسانه‌های استان اردبیل، شامگاه چهارشنبه در سالن شهید رجایی استانداری اردبیل برگزار و در این جلسه که بیش از ۳ ساعت به طول کشید، مسائل مختلفی از جمله وضعیت نهایی پروژه‌های مهم استان، مشکلات رسانه‌ها در استان اردبیل و مطالبات مردم و افکار عمومی از مسئولان استان مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

در این جلسه استاندار اردبیل به دنبال ارائه مشکلات و دغدغه‌های مدیران رسانه‌های استان اردبیل، بر ادامه برگزاری این جلسات به منظور ارائه راه‌حل‌های مناسب برای برطرف شدن مشکلات رسانه‌ها با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل، اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات و نمایندگان رسانه‌های استان تأکید کرد.

افزایش ۲۰۰ میلیون متر مکعبی حق آبه استان اردبیل

استاندار اردبیل در این جلسه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان اردبیل اظهار داشت: بعد از سفر وزیر نیرو به استان اردبیل، یک تیم برای بررسی مصوبات سفر وزیر نیرو به استان اردبیل در وزارت خانه تشکیل شد و در مرحله نخست با موافقت وزارت نیرو، ۲۰۰ میلیون متر مکعب حق آبه استان اردبیل افزایش پیدا کرد که از این آب برای مصارف کشاورزی و آب شرب می توانیم، استفاده کنیم.

اکبر بهنام جو گفت: با این وجود به وزارت خانه اعلام کردیم که استان اردبیل نیاز به حق آبه بیشتری دارد و قطعا با پیگیری‌هایی که انجام می‌دهیم، سعی داریم این حق آبه به بیش از ۴۰۰ میلیون متر مکعب افزایش پیدا کند.

وی در رابطه با لزوم حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان اردبیل اظهار داشت: حمایت و احداث واحدهای تولیدی و صنعتی توسط بخش خصوصی، یکی از اهداف ایجاد اشتغال در استان است که فرآیند صدور مجوز سرمایه‌گذاری نیز تسهیل شده و به تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل اعلام کردیم که شخصا با سرمایه‌گذار در ارتباط بوده و مشکلات پیش‌رو را در کمترین زمان برطرف کنند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: هدف‌گذاری برای ایجاد ۲۰ هزار شغل جدید در استان اردبیل انجام شده و این برنامه‌ریزی در راستای کاهش آمار ۶۰ هزار نفری افراد بیکار در استان اردبیل و بهبود وضعیت اشتغال است که این هدف جز با حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان محقق نمی‌شود.

وی بیان کرد: واگذاری زمین برای احداث واحدهای تولیدی و صنعتی در استان اردبیل به سرمایه‌گذار بخش خصوصی، در ۵ ماه نخست سالجاری در حدود ۲۳ مورد بوده و این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل تنها واگذاری ۵ زمین به سرمایه‌گذار صورت گرفته و این نشان از اقبال سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای فعالیت در استان اردبیل است.

سفر رئیس جمهور به اردبیل در نیمه دوم مهر ماه یا اوایل آبان ماه

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه صنعت گردشگری یکی از محورهای توسعه استان اردبیل است، اظهار داشت: صنعت گردشگری باید به صورت کامل در استان اردبیل و در تمامی حوزه‌ها فعال شود تا بتوانیم از ظرفیت گردشگری استان اردبیل برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به منظور اشتغال و نیز رونق استان اردبیل بهره‌مند شویم که در سفر اخیر به کشور ترکیه نیز، رایزنی‌های مناسبی برای توسعه صنعت گردشگری انجام دادیم.

بهنام‌جو افزود: استان اردبیل ظرفیت تبدیل شدن به قطب ورزش‌های زمستانی کشور را دارد و می‌توانیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان در این حوزه، گردشگری را از حالت فصلی خارج کرده و در تمامی فصول سال میزبان گردشگران داخلی و خارجی باشیم.

وی تصریح کرد:‌ در راستای استفاده از ظرفیت‌ استان اردبیل به منظور بهره‌مندی از پیست‌های اسکی، اقدامات لازم در این رابطه انجام شده و سال آینده با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، شاهد احداث و راه‌اندازی ۴ پیست اسکی در مناطق مختلف استان اردبیل خواهیم بود.

استاندار اردبیل بیان کرد: برای رونق صنعت گردشگری در استان اردبیل، هفته آینده به همراه مسئولان استان اردبیل سفری دیگر به جمهوری آذربایجان خواهیم داشت و قطعا این سفر نیز نتایج مثبتی در رابطه با معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان اردبیل به مردم کشورهای همسایه خواهد داشت.

بهنام‌جو در رابطه با سفر رئیس جمهور به استان اردبیل نیز گفت: استان اردبیل جزء نخستین استانهایی خواهد بود که میزبان سفرهای استانی رئیس جمهور هستند و این سفر نیمه دوم مهرماه و یا اوایل آبان ماه سالجاری به استان اردبیل انجام می‌شود و قطعا مطالباتی که برای مردم استان مهم است در این سفر از رئیس جمهور خواهیم داشت.

راه آهن میانه – اردبیل در زمان تعیین شده به بهره‌برداری می‌رسد

وی با اشاره به حل مشکل پروژه راه آهن میانه – اردبیل از محل فاینانس داخلی اظهار داشت: فاینانس ۷۵۰ میلیاردی راه‌آهن میانه – اردبیل مراحل اداری را سپری کرده و به زودی با نخستین پرداختی پروژه در دو شیفت کاری انجام می‌شود که روز شمار پروژه راه‌آهن اردبیل نیز فعال شده و در زمان تعیین شده به خط ریلی سراسری متصل می شود.

استاندار اردبیل افزود: اقدامات مطالعاتی پروژه راه‌آهن اردبیل – پارس‌آباد نیز در حال انجام بوده و تلاش می‌کنیم که از سال آینده این پروژه وارد ردیف بودجه شود که با تحقق این امر، خط ریلی اردبیل- جمهوری آذربایجان  زودتر از خط ریلی استانهای همجوار متصل و به اتمام می‌رسد.

بهنام‌جو بیان کرد: با تصویب منطقه آزاد اردبیل و اتصال ریلی  استان اردبیل به جمهوری آذربایجان، حوزه قفقاز و آسیای میانه، تحولی عظیم در زمینه توسعه استان اردبیل ایجاد و  پازل توسعه استان اردبیل تکمیل می‌شود که  افق  ۱۴۰۰ برای اردبیل قطعا امید بخش است.

استاندار اردبیل گفت: عقب ماندگی تاریخی اردبیل با راهکارهای نوین ازجمله منطقه آزاد، مناطق ویژه اقتصادی و اتصال ریلی به شبکه سراسری و از همه مهم‌تر اتصال به آذربایجان ترمیم و روند توسعه استان اردبیل شتاب می گیرد چرا که اتصال ریلی شریان اقتصادی استان اردبیل را به اقتصاد جهانی پیوند داده و شاهد توسعه استان خواهیم بود.

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا