آذربایجاناخبارارمنستانقره باغ

باکو به سخنان پاشینیان مبنی بر تعلق قره باغ به ارمنستان واکنش منفی نشان داد

­ وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان به سخنان نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در سفر به مسکو مبنی بر اینکه این کشور قره باغ را جزئی از خاک خود می داند، واکنش منفی نشان داد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ” ینی مساوات” حکمت حاجی اف ، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان گفت : این سخنان نخست وزیر ارمنستان نشان دهنده این است که این کشور بجای تمایل به حل سیاسی مناقشه قره باغ، به تداوم اشغال این بخش از خاک جمهوری آذربایجان تمایل دارد. »
سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان افزود : « نخست وزیر ارمنستان عامدانه یا ندانسته ، این سخنان وخیم کننده اوضاع را در پایتخت یکی از کشورهای ریاست کننده بر گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا و در آستانه دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک بیان کرده است. همچنین این سخنان در آستانه سفر هفته آتی دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا به جمهوری آذربایجان بیان شده است.»
حکمت حاجی اف افزود : « در آینده نزدیک مشخص خواهد شد که دولت جدید ارمنستان خواهان مناقشه از طریق گفتگوهای سازنده و برقراری صلح و ثبات در منطقه است یا اینکه می خواهد سیاست جنگی فرماندهان صحرایی را ادامه دهد که در دو دهه گذشته حاکم بر ارمنستان بودند. »
حاجی اف افزود : « مسئولیت این قبیل سخنان وخیم کننده اوضاع، بطور کامل به عهده مقامات ارمنستان است.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا