آذربایجاناخبارعمومینارداران

رادیو آزادی؛۷۸ نفر از زندانیان سیاسی در جمهوری آذربایجان ، دیندار هستند

­”گروه کاری تهیه فهرست واحد زندانیان سیاسی جمهوری آذربایجان” اعلام کرد از ۱۳۰ نفر زندانی در جمهوری آذربایجان که سیاسی بودن حبس آنها محرز شده است، دستکم ۷۸ نفر دیندار هستند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی بخش آذری رادیو آزادی آمریکا ، “گروه کاری تهیه فهرست واحد زندانیان سیاسی جمهوری آذربایجان” اعلام کرد ۹ تن از این زندانیان روزنامه نگار، یک نفر شاعر وبلاگ نویس، یک نفر مدافع حقوق بشر، ۶۸ نفر دیندار، سه نفر محکوم به حبس ابد، ۱۴ نفر از دستگیرشدگان در ارتباط با اعتراضات اجتماعی ، دو نفر از مقامات دولتی پیشین ، ۲۰ نفر از فعالان اجتماعی – سیاسی ، ده تن عضو گروه موسوم به ” دسته سعید داداش بیگلو” ( این گروه نیز از دینداران است) هستند و پرونده دو تن نیز در دست بررسی است.
فهرست قبلی “گروه کاری تهیه فهرست واحد زندانیان سیاسی جمهوری آذربایجان” در ۲۲ مارس منتشر شده بود که از آن زمان تاکنون ۲۲ نفر از زندانیان سیاسی از زندان آزاد شده اند. ۹ نفر از آنها مشمول فرمان عفو رییس جمهوری شده اند و یازده تن نیز به علت پایان دوره محکومیتشان از زندان رها شده اند و دو تن نیز بطور مشروط از زندان آزاد شده اند.
در میان اسامی زندانیانی که به تازگی در فهرست “گروه کاری تهیه فهرست واحد زندانیان سیاسی جمهوری آذربایجان”، نام ابوالفضل بنیادوف، صاحب منزلی در نارداران که در نوامبر ۲۰۱۵ به علت برگزاری مراسم اربعین مورد حمله نیروهای پلیس قرار گرفت نیز به چشم می خورد. ابوالفضل بنیادوف در حمله پلیس به علت اصابت گلوله زخمی شد و به خاطر بی توجهی در زندان از ناحیه کمر و پاها فلج شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا