آذربایجاناخبارایرانعمومیقره باغقره باغویژه

دبیر همایش بین المللی “قره باغ،خاک اسلام”؛بکارگیری ظرفیت جهان اسلام برای حل بحران قره باغ ضروری است

حجت الاسلام حسنی گفت: روشنگری در خصوص حقانیت مردم مسلمان قره باغ، تبیین مواضع و رویکرد جریانات اسلامی مرتبط با قره باغ در بین محافل و تنویر افکارعمومی مردم از جمله اهداف این همایش است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، حجت الاسلام مقداد حسنی دبیر همایش بین المللی “قره باغ، خاک اسلام” در ارتباط با برگزاری این همایش در دانشگاه آزاد زنجان گفت: با توفیقات الهی این همایش بین المللی از سوی دانشگاه آزاد واحد زنجان و مراکز علمی استان و نهادهای کشوری و باهمکاری جنبش ها و سازمان های مردمی خارجی در شهر زنجان برگزار می شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: فراخوان این همایش بین المللی با استقبال گسترده اساتید و پژوهشگران ایران، جمهوری آذربایجان و سایر کشورهای حوزه قفقاز و همینطور ممالک اسلامی مواجه گردیده است. فلذا اساتید و پژوهشگرانی که تاکنون موفق به ارسال چکیده مقاله خود نشده اند می توانند مطالب خود را منطبق با شرایط اعلامی در فراخوان تا ۱۵ شهریور به ایمیل کمیته علمی این همایش به نشانی garabagislam2018@chmail.ir ارسال نمایند.

دبیر همایش بین المللی قره باغ خاک اسلام گفت: این همایش ۲۱ مهرماه سال جاری در زنجان برگزار خواهد شد. روشنگری در خصوص حقانیت و مظلومیت مردم مسلمان قره باغ، تبیین مواضع و رویکرد جریانات اسلامی مرتبط با قره باغ در بین محافل، مراکز علمی و دانشگاهی، نهادینه سازی و هم افزایی ظرفیت آذری های مسلمانِ سراسرجهان در آزادسازی قره باغ، بازشناسی عملکرد و مواضع کشورهای اسلامی در مناقشه قره باغ و تنویر افکارعمومی مردم مسلمان جمهوری آذربایجان نسبت به حقایق مناقشه قره باغ از جمله اهداف این همایش می باشد.

وی در پایان اظهار داشت: امید است که به لطف الهی بتوان در جهت اهدافی که شمرده شد مظلومیت و درد قره باغ اسلامی را به سایر ملت های مسلمان جهان شناساند و با دغدغه ‌‌‌مند نمودن آنها، ازظرفیت وسیع و بی پایان اسلام در حل بحران قره باغ بهره گرفت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت رسمی واحد بین الملل شهید منتظری هیئت ثارالله زنجان به نشانی زیر مراجعه فرمایید: www.vilayetyolu.com

منبع:آناج

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا