آذربایجاناخبارایرانعمومی

روحانی در دیدار با الهام علی اف: تحول بزرگی در سطح روابط تهران – باکو ایجاد شده است

رئیس‌ جمهوری با تأکید بر اینکه اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برقراری روابط نزدیک‌تر و صمیمی با جمهوری آذربایجان است، اظهار داشت: امروز به واسطه اراده‌ای که وجود دارد شاهد تحول بزرگی در سطح روابط و مناسبات تهران – باکو هستیم.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز یکشنبه در حاشیه اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر در شهر آکتائو قزاقستان و در دیدار الهام علی ‌اف رئیس جمهوری آذربایجان با بیان اینکه دو ملت ایران و آذربایجان از اشتراکات فرهنگی و دینی ریشه‌دار برخوردارند، گفت: جمهوری اسلامی ایران رابطه با جمهوری آذربایجان را فراتر از مناسبات همسایگی، یک رابطه عمیق برادرانه می‌داند و بر این مبنا به دنبال تعمیق هرچه بیشتر روابط دو کشور است.
رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه بدخواهان دو ملت از نزدیکی روابط دو کشور ناراحت و عصبانی هستند، تصریح کرد: تهران و باکو با افزایش سطح همکاری‌ها و هماهنگی‌های خود اجازه نخواهند داد، بدخواهان خدشه‌ای در روابط دو کشور ایجاد کنند.
روحانی تسریع در اجرای موافقت نامه‌ها و پروژه‌های دوجانبه را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: دو کشور ظرفیت ‌های فراوانی برای توسعه و تحکیم روابط دارند و استفاده از این ظرفیت‌ ها و برقراری روابط صمیمانه و نزدیک به نفع دو ملت است.
الهام علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه کشورش به دنبال افزایش روزافزون سطح همکاری‌ها و هماهنگی‌ها با ایران است، گفت: طی ۵ سال اخیر با اعتماد کاملی که دو کشور ایجاد شده، سطح روابط تهران – باکو به بالاترین سطح روابط ارتقاء یافته که با گذشته قابل مقایسه نیست.
رئیس جمهوری آذربایجان خاطرنشان کرد: امروز اعتماد صددرصدی در روابط دو کشور حاکم است و این روند را حتماً ادامه خواهیم داد و جمهوری آذربایجان همیشه در کنار ایران خواهد بود.
علی اف تصریح کرد: جمهوری آذربایجان بارها تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران را محکوم کرده است و موضع ما در رابطه با ایران منطبق با برادری و حقوق بین‌الملل است.
رئیس جمهوری آذربایجان همچنین تلاش مضاعف برای تحکیم مناسبات دوجانبه را مورد تأکید قرار داد و گفت: حتماً تکمیل طرح‌ها و توافقات دوجانبه به ویژه راه آهن رشت – آستارا را با سرعت پیگیری خواهیم کرد و مطمئن باشید هیچ‌کس نمی‌تواند در روابط برادرانه دو کشور خدشه ایجاد کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا