آذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

فرمانده مرزبانی ناجا : نشست سه جانبه مرزبانان ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان برگزار شود

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: نشست سه جانبه مرزبانان ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان با هدف افزایش تعاملات مرزی برگزار شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،سردار قاسم رضایی روز جمعه در ملاقات مرزی با فرمانده ژاندارمری ترکیه که در محل صفر مرزی منطقه ‘بورالان’ ماکو ترتیب یافت، افزود: این نشست ها و تعاملات مرزی بین ۲ ملت و کشور دوست و برادر ایران و ترکیه عامل وحدت و اتحاد خواهد بود.
وی بیان کرد: هیچ گونه موارد مرزی و امنیتی بین کشورهای ایران و ترکیه وجود ندارد و مرزبانان هر ۲ کشور برای ارتقای امنیت و آسایش منطقه تلاش می کنند.
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران همچنین به تسهیل تردد و بدون ایستایی در مرزهای رسمی بازرگان(ماکو)، سرو(ارومیه) و رازی(خوی) تاکید کرد.
ارتشبد عارف چتین، فرمانده ژاندارمری کشور ترکیه نیز در این نشست با بیان اینکه حامل سلام و درودهای رییس جمهوری و وزیر کشور ترکیه به ملت و مسوولان جمهوری اسلامی است، افزود: ایران و ترکیه از دیر باز ۲ کشور برادر و دوست بودند و مرزها نمی تواند ملت و دولت این ۲ کشور را از هم دور کند.
وی با بیان اینکه به همراه فرماندهان ژاندارمری مناطق مرزی و فرماندهان ارتش استان های مرزی در این نشست برای بررسی مسایل و مشکلات مرزی ۲ کشور حضور دارد، بیان کرد: به علت دوستی ملت و دولت ایران و ترکیه امنیت کامل در مرزها برقرار است .
فرمانده ژاندارمری ترکیه با بیان اینکه به منظور حفظ امنیت در مرزهای ۲ کشور با انواع قاچاق از جمله کالا، انسان و مواد مخدر و اشرار مبارزه می شود، ادامه داد: نیروهای نظامی ترکیه برای همکاری بیشتر و تبادل اطلاعات با مرزبانان ایران آمادگی دارند.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا