اخباراردبیلایران

آیت‌الله عاملی: هدف دشمنان شکستن قدسیت مادر برای از بین بردن تمدن جامعه است

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: هدف دشمنان شکستن قدسیت مادر برای از بین بردن تمدن جامعه است چرا که نقش مادر در ترقی و رشد یک جامعه بسیار مهم و ضروری است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، آیت‌الله سید حسن عاملی ‌امروز در نخستین همایش تجلیل مادران استان اردبیل در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل اظهار داشت: هدف دشمنان شکستن قدسیت مادر برای از بین بردن تمدن است چرا که نقش مادر در ترقی و رشد یک جامعه بسیار مهم و ضروری است.

وی با اشاره به این که توجه به شخصیت زن اولویت نخست جامعه است بیان کرد: اگر قداست و ارزش یک مادر در جامعه کمرنگ شود بی‌شک آن جامعه به سمت زوال و نابودی می‌رود و این حقیقتی انکارناپذیر است  و دشمنان و استکبار جهانی در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های گزافی کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: احیای نقش مادر در جامعه به عنوان یک اصل اساسی و مهم باید مورد توجه واقع شود و در این زمینه دقت و ارزش‌گذاری به نقش مادر با محوریت دستیابی به سه عنصر رشد، تعالی و ترقی یک جامعه حائز اهمیت است و باید به قداست و ارزش یک زن در جامعه اهمیت داده شود.

عاملی تصریح کرد: مهم‌ترین اولویت در جامعه توجه به شخصیت زن و مادر است به گونه‌ای که یک جامعه در گرو رهنمودها و فداکاری‌های یک مادر بتواند به مرحله‌ای قابل توجه از رشد و شکوفایی دست ساید و این موضوع نیازمند احیای نقش مادر در جامعه است.

وی اظهار کرد: اجنبی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که ورود مادر به عرصه فرهنگ بسیار حائز اهمیت است و به همین دلیل است که نقشه‌های زیادی برای کمرنگ جلوه دادن این نقش دارند که باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های عواطف مادری به یک ثروت عظیم و بالقوه در جامعه دست یابیم.

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا