اخبارعمومیگرجستان

حزب حاکم گرجستان از معرفی نامزد برای انتخابات ریاست جمهوری منصرف شد

 رییس پارلمان گرجستان گفت : حزب حاکم ‘رویای گرجستان’ برای انتخابات ریاست جمهوری آتی نامزدی معرفی نخواهد کرد.

 به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری آپسنی، ‘ایراکلی کوباخیدزه ‘ افزود: این حزب ممکن است از یکی از نامزدهای مستقل این دوره انتخابات ریاست جمهوری که ۲۸ اکتبر ( ۶ آبان) برگزار می شود، حمایت کند.
وی درباره دلیل انصراف حزب حاکم از معرفی نامزد خود در این دوره انتخابات گفت : بر اساس قانون اساسی جدید، گرجستان جمهوری پارلمانی است و رییس جمهوری آتی باید از نظر سیاسی بی طرف و در فوق همه احزاب و گروههای سیاسی باشد.
کوباخیدزه افزود: معرفی نامزد از حزب حاکم در شرایطی که این حزب در نهادهای اجرایی و شهری از اکثریت دارد، مطلوب به نظر نمی رسد.
بنا به این گزارش ، رییس پارلمان گرجستان موضع حزب رویای گرجستان درباره انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور را در پی معرفی نامزدی سالومه زورابیشویلی نماینده پارلمان و وزیر امور خارجه ا سبق این کشور در این دوره انتخابات، اعلام کرد.
سالومه زورابیشویلی که تابعیت فرانسوی داشت، اخیرا اعلام کرد بعنوان نامزد مستقل در این انتخابات شرکت خواهد کرد و بنابراین از تابعیت فرانسه خارج شده است.
این در حالی است که رسانه های جمعی گرجستان مدتی پیش گزارش دادند که حزب حاکم در این دوره انتخابات ریاست جمهوری از نامزدی سالومه زورابیشویلی حمایت خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا