آذربایجاناخباراردبیلایرانعمومی

دیدار استاندار اردبیل با سفیر ایران در جمهوری آذربایجان

استاندار اردبیل گفت: بسترهای تقویت ارتباط تجاری جمهوری آذربایجان با استان اردبیل فراهم می‌شود که در این زمینه برای ارتقای تعاملات و همکاری‌های همه‌جانبه تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،اکبر بهنامجو بعد از ظهر امروز در دیدار با سفیر ایران در باکو در اردبیل اظهار داشت: بسترهای تقویت ارتباط تجاری جمهوری آذربایجان با استان اردبیل فراهم می‌شود که در این زمینه برای ارتقای تعاملات و همکاری‌های همه‌جانبه تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی با اشاره به این که  توسعه مراودات با کشور همسایه در عصر حاضر امری لازم و ضروری است گفت: تمام سعی و تلاش ما بر این است که بتوانیم در امر توسعه ارتباط تجاری با کشورهای همسایه اقدامات مناسبی انجام داده و مشکلات و موانع موجود در این راستا به حداقل برسانیم.

استاندار اردبیل ضمن اشاره به ظرفیت‌های بالقوه استان در بسیاری از حوزه‌ها نیز گفت: از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای توسعه و رشد اقتصادی، گردشگری و تجاری و صادرات استان استفاده می‌شود تا بتوانیم در آینده‌ای نزدیک با حل مشکلات و موانع به تمامی اهدافمان جامه عمل بپوشانیم.

بهنامجو با بیان این که یکی از راهکارهای اصلی حل مشکلات اقتصادی منوط به حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است تصریح کرد: اگر بتوانیم از این بسترها به شکل مناسب استفاده کنیم بی‌شک زمینه ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی عملی خواهد شد که به همین منظور نیاز است برنامه‌های مناسبی تدوین شود و تعاملات با کشورهای همسایه افزایش یابد.

وی اظهار کرد: افزایش سرمایه‌گذاری در استان لازمه پیشرفت هر منطقه است و در این زمینه باید اطلاع‌رسانی‌های مناسبی انجام داده شود تا بتوانیم با مشارکت سرمایه‌گذاران ذی‌صلاح آذری مشکلات و موانع موجود را به حداقل رسانده و در اعتلای اهداف مورد نظر گام‌های اساسی و هدفمند برداریم.

 سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو نیز در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش و زحمات انجام یافته در استان در ارتباط با شبانه‌روزی کردن گمرک بیله‌سوار گفت: بی‌شک انجام این اقدامات می‌تواند ما را در راستای تحقق اهداف مورد نظر رهنمون شود که امیدواریم همکاری‌ها و تعاملات به همین شکل ادامه یابد.

جهانگیرزاذه  بیان کرد: در صورت تداوم همکاری‌ها و تعاملات می‌توانیم در راستای توسعه صادرات بسیار موفق عمل کرده و به تمامی اهداف خود جامه عمل بپوشانیم.

منبع:تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا