آذربایجاناخبارعمومی

دیدار الهام علی اف با نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور قفقاز جنوبی

 الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان در دیدار با نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور قفقاز جنوبی گفت: روابط باکو و اتحادیه اروپا با موفقیت توسعه می یابد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری رسمی آذرتاج ، الهام علی اف روز دو شنبه در دیدار با «تگیوو کلار» نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور قفقاز جنوبی و هیات همراه با اشاره به سفر اخیر خود به بروکسل و دیدار با مسئولان اتحادیه اروپا ، مذاکرات انجام گرفته در این دیدار ها را ثمر بخش عنوان کرد.
وی، امضای توافقنامه اولویت های همکاری میان جمهوری آذربایجان و اتحادیه اروپا ، در جریان این سفر را برای آینده روابط دو طرف مهم توصیف کرد.
به گفته علی اف ، امضای این سند نشانه توجه خاص جمهوری آذربایجان به توسعه روابط با اتحادیه اروپا است.
وی همچنین با اشاره به همکاری دو طرف در حوزه های مختلف،افزود: جمهوری آذربایجان همچنین شریک قابل اعتماد ناتو است و این سازمان نظامی به مشارکت جمهوری آذربایجان در عملیات بین الملللی حفاظت صلح اهمیت خاصی قایل است.
بنا به این گزارش ، تویوو کلار نیز مذاکرات اخیر رئیس جمهوری آذربایجان با «دونالد توسک» رئیس شورای اتحادیه اروپا را مهم خواند و با اشاره به توسعه روابط جمهوری آذربایجان و اتحادیه اروپا گفت : برای توسعه همکاری های دو طرف ظرفیت های خوبی وجود دارد.
وی ابراز امیدواری کرد،توافقنامه جدید همکاری جمهوری آذربایجان و اتحادیه اروپا در آینده نزدیک امضا شود.
در این دیدار، چشم انداز روابط جمهوری آذربایجان و اتحادیه اروپا ، راهکارهای حل مناقشه قره باغ ، توسعه همکاری در حوزه های بازرگانی ، حمل و نقل و گردشگری بررسی شد.
نماینده ویژه اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه )در قالب سفر منطقه ای وارد باکو شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا