آذربایجاناخبارایرانعمومینخجوان

توسعه همکاری‌های دوجانبه ایران و نخجوان در حوزه جوانان و ورزش

همکاری‌های دوجانبه بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خودمختار نخجوان در حوزه جوانان و ورزش توسعه می‌یابد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمدرضا پاکروان، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نخجوان (۴ مرداد) با طاهر محمدلی، رییس اداره کار با جوانان وزارت جوانان و ورزش جمهوری خودمختار نخجوان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، مباحث و حوزه‌های همکاری متقابل در دو بخش جوانان و ورزش مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و طرفین بر گسترش و توسعه تعاملات و مناسبات در حوزه جوانان و ورزشی با تهران و استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، اردبیل و شهرهای نزدیک هم مرز و جمهوری خودمختار نخجوان تأکید کردند.

پاکروان با بیان رویکردهای جدید فعالیت‌های وابستگی فرهنگی ایران در حوزه‌های مختلف جوانان و ورزش، به برنامه سالانه این نمایندگی اشاره کرد و گفت: تمام تلاش خود را در خصوص بسط و گسترش و تعمیق تعاملات دوجانبه ورزشی و حوزه جوانان در این کشور به کار خواهیم بست و این مهم، همکاری مضاعف مسئولین نخجوانی را نیز می‌طلبد.

وابسته فرهنگی کشورمان از وزیر ورزش و جوانان و رییس اداره کار با جوانان وزارت جوانان و ورزش جمهوری خودمختار نخجوان برای سفر به ایران به منظور آشنایی بیشتر با ظرفیت‌های ورزشی و حوزه جوانان جمهوری اسلامی ایران دعوت به عمل آورد.

وی تأکید کرد: آنچه مسلم است رشد و بالندگی نسل جوان هر جامعه در عصر حاضر به واسطه فعالیت‌های ورزشی به زیبایی تحقق می‌یابد، اما این رشد با دو جانبه و متقابل بودن فعالیت‌های ورزشی توسعه چند برابری پیدا می‌کند.

پاکروان آمادگی وابستگی فرهنگی ایران جهت همکاری متقابل و مشترک در برگزاری و شرکت در رشته‌های ورزشی مورد توافق در نخجوان، ایران و استان‌های همجوار را اعلام کرد.

طاهر محمدلی ضمن ابراز خرسندی از پیشنهادات و نکات مطرح شده از سوی وابسته فرهنگی کشورمان در نخجوان، افزود: ما برای توسعه و  تحکیم روابط بین جوانان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خودمختار نخجوان تلاش خواهیم کرد و امید است کارهای ارزشمندی را به سامان برسانیم.

در ادامه این دیدار که شاهین احمد اف، کارشناس اداره وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در نخجوان حضور داشت، طاهر محمدلی به انتخاب شدن نخجوان به عنوان پایتخت جوانان ۲۰۱۸ طبق انتخابات مجازی با شرکت جوانان جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان اشاره کرد.

همچنین، نسبت به دیپلماسی ورزشی و توجه به عنصر مهم و نیروی جوانان در عصر کنونی در خصوص ایجاد، بسط و گسترش روابط فی مابین دولت‌ها و ملت‌ها و ایجاد نشاط و تندرستی برای جوانان جهت سازندگی کشورها، توسعه فعالیت‌های بین‌المللی و دو جانبه و چندجانبه همکاری‌های ورزشی، رویکرد فرهنگی، هنری، علمی و ورزشی وابستگی فرهنگی سرکنسولگری و آمادگی همکاری همه‌جانبه و همکاری در حوزه اوقات فراغت نوجوانان و جوانان به‌طور دوجانبه و متقابل تأکید شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا