اخباراردبیلایران

آیت الله عاملی:اجازه مصادره تاریخ اردبیل را نخواهیم داد

امام جمعه اردبیل گفت: عده‌ای سعی دارند تاریخ پرافتخار استان را مصادره کرده و در تاریخ حکومت صفوی و شاه اسماعیل خطایی تحریفاتی را ایجاد کنند، اما ما اجازه دخالت در تاریخ اردبیل را نخواهیم داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، آیت‌الله سیدحسن عاملی امشب در دیدار با معاون رئیس جمهور در دفتر امام جمعه اردبیل اظهار کرد: نقاط مختلف استان از جمله شهرستان خلخال در جنوب اردبیل با وجود برخورداری از قابلیت‌های ویژه، بهشت ناشناخته و گنج پنهان گردشگری کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: با وجود اینکه از بیش از ۶۰ آب معدنی با خواص و ویژگی‌های مختلف برخورداریم و چنین قابلیت‌هایی در سطح جهان کم‌نظیر است، اما باز در معرفی این قابلیت‌ها نیازمند اهتمام و تلاش مضاعف هستیم.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: اگر گردشگران خارجی و مردم دنیا از ظرفیت‌های گردشگری اردبیل در حوزه‌های مختلف باخبر شوند، استان اردبیل به مقصد اول گردشگری در کشور تبدیل خواهد شد.

عاملی با اشاره به قدمت چندین هزار ساله منطقه باستانی شهر یئری افزود: این منطقه به تنهای قابلیت جذب توریسم‌های مختلف در دنیا را دارد که باید در شناساندن آن کارهای بیشتری انجام شود

وی با اشاره به سبقه تاریخی استان و میهمان نوازی مردم، افزود: متاسفانه عده‌ای سعی دارند تاریخ پرافتخار استان را مصادره کنند و در تاریخ حکومت صفوی و شاه اسماعیل خطایی تحریفاتی را ایجاد کنند، اما ما اجازه دخالت در تاریخ استان را نخواهیم داد.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا