آذربایجاناخبار

در آستانه سفر آنگلا مرکل به باکو،اخراج دستجمعی مهاجران جمهوری آذربایجان از آلمان

­در آستانه سفر آنگلا مرکل ، صدر اعظم آلمان به باکو در ۲۵ آگوست آینده ، دولت آلمان اخراج دستجمعی مهاجران جمهوری آذربایجان را آغاز کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  پایگاه اینترنتی « آوروپانین سسی (صدای اروپا )» ، بازگرداندن دستجمعی مهاجران جمهوری آذربایجان از فرودگاه دوسلدورف آلمان به باکو آغاز شده است.
این اخراج شامل حال ۲۵ هزار نفر مهاجر جمهوری آذربایجان خواهد شد.
اداره مهاجرت جمهوری آذربایجان درباره اخراج ۵۰ تن از شهروندان این کشور از آلمان اعلام کرد : « در چارچوب توافق نامه های جمهوری آذربایجان با دولت های آلمان و سوئد درباره « بازگرداندن مهاجران غیرقانونی » ، ۵۰ نفر از شهروندان جمهوری آذربایجان شناسایی و در روز ۱۸ ژوئیه با پرواز چارتر به جمهوری آذربایجان فرستاده شدند. »
در همین حال ، ایلقار آلتای، رییس « اتحادیه اجتماعی مرکز تحقیقات اجتماعی » در صفحه فیسبوک خود درباره اخراج دستجمعی شهروندان جمهوری آذربایجان از آلمان نوشت : « بیچاره مردم جمهوری آذربایجان سال هاست که در حال تعقیب وفرار است. این مردم در داخل کشور تحت فشار و چپاول و اهانت مقامات و ماموران دولتی است. اروپا و آلمان و گرجستان و روسیه و ترکیه هم آنها را اخراج می کند. آلمان، حتی سوریه ای ها و آفریقایی ها و افغانستانی ها و ایرانی ها را هم اینگونه مسترد نمی کند. »
رییس « اتحادیه اجتماعی مرکز تحقیقات اجتماعی » جمهوری آذربایجان افزوده است : « این کشور نامش برای مردم و کامش برای مقامات است. “دیپلماسی خاویاری” این حکومت نیز بر سر مردم آوار می شود. »
قرار است صدراعظم آلمان پس از سفر به گرجستان و ارمنستان در روزهای ۲۳ و ۲۴ آگوست، در روز ۲۵ آگوست نیز به جمهوری آذربایجان سفر کند.
پیش از این ، در روز ۱۴ ژوئیه ، فوآد مرادوف، رییس « کمیته دولتی امور دیاسپورا » جمهوری آذربایجان در سفر به آلمان ، ضمن دیدار با مقامات آلمانی ، با گروهی از شهروندان مهاجر جمهوری آذربایجان در آلمان نیز دیدار کرده بود.
رییس کمیته دولتی امور دیاسپورا جمهوری آذربایجان در این سفر ، با ماتیاس لوتنبرگ ، رییس دفتر صدراعظم آلمان و کریستین کلوس ، نماینده وزارت کشور آلمان در امور مهاجرت و آوارگان نیز دیدار کرده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا