آذربایجاناخبارایران

افزایش ۲۲ درصدی سفر اتباع جمهوری آذربایجان به ایران

 بر اساس گزارش رسیده از سرویس مرزبانی دولتی  جمهوری آذربایجان بین ماههای ژانویه – جون سالجاری تعداد گردشگران خارجی که به آذربایجان سفر کرده اند در مقایسه با دوران مشابه سال گذشته ۱۰٫۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از ریپورت: بر اساس این گزارش ۳۰٫۵ درصد این گردشگران از روسیه، ۲۱٫۱ درصد از گرجستان، ۱۱٫۱ از ایران، ۱۰٫۸ از ترکیه، ۳٫۶ در از امارات متحده عربی، ۲٫۱ از عراق، ۲ درصد از اکراین و ۱۸٫۷ درصد از کشورهای دیگر آمده اند.

در نیمه اول سالجاری تعداد گردشگران کشورهای خلیج (به استثنای ایران) افزایش جدی به چشم می خورد. بطور کلی تعداد گردشگران کشورهای خلیج ۴٫۹ درصد افزایش یافته و به ۲۷۶٫۶ هزار نفر شده است.

همچنین این گزارش حاکی از آن است که در ماههای ژانویه – جون سالجاری تعداد آذربایجانی هایی که به کشورهای خارجی سفر کرده اند در مقایسه با دوران مشابه سال گذشته ۶٫۳ درصد افزایش یافته است و به بیش از ۲ میلیون ۱۹٫۸ هزار نفر رسیده است.

بنا بر این گزارش ۳٫۷ درصد آذربایجانی ها به گرجستان، ۲۸٫۷ درصد به ایران، ۲۱٫۲ درصد به روسیه، ۱۲٫۷ درصد به ترکیه و بقیه به کشورهای دیگر سفر کرده اند.

در این مدت تعداد سفر کنندگان به ایران ۲۲٫۸ درصد افزایش یافته است ولی تعداد کسانی که به گرجستان سفر کرده اند ۶٫۸ درصد ، به گرجستان ۰٫۷ درصد و به روسیه ۲٫۶ درصد کاهش یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا