آذربایجاناخبارایرانترکیهروسیهقره باغ

کارشناس روسی:میخائیل اف: تغییر در ترکیب گروه مینسک برای حل مناقشه قره باغ ضروری است/ سه کشور روسیه، ترکیه و ایران ضامن صلح در منطقه هستند

یوگنی میخائیل اف گفت: اگر ارمنستان به خروج نیروهای نظامی روسیه از این کشور پافشاری نماید روسیه سیاست کلی خود را در قفقاز جنوبی تغییر خواهد داد. و در این راستا برقراری ارتباط استراتژیک با دشمنان ارمنستان در اولویت خواهد بود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، یوگنی میخائیل اف، کارشناس مسائل بین الملل و سیاستمدار روسی در گفت‌وگو با خبرگزاری “آذرنیوز” اعلام کرد: دولت ارمنستان نیتی برای از سرگیری مذاکرات صلح در ارتباط با مناقشه قره باغ را ندارد، برای آغاز مذاکرات در این زمینه قبل از هر چیز دو طرف باید اراده لازم در این خصوص داشته باشند.

وی در ادامه افزود: اما من هیچ تحرکی در طرف ارمنی در ارتباط با این موضوع مشاهده نمی‌کنم، با این حساب باید دولت های ناظر بر روند صلح تغییر پیدا کنند.

میخائیل اف در ادامه سخنان خود عنوان کرد: روسای گروه مینسک در طول این سال‌ها به عنوان گزینه های مناسب برای نظارت بر روند صلح تلقی می‌‌شدند اما به نظر می‌‌رسد که تغییر در ترکیب این گروه ضروری است؛ دو کشور آمریکا و فرانسه که هیچ نقش مثبتی در انجام روند صلح نداشته‌اند باید از ترکیب گروه مینسک کنار گذاشته شوند.

تحلیلگر روس همچنین خاطر نشان ساخت: در اصل سه کشور ضامن صلح در منطقه، روسیه، ترکیه و ایران هستند و این سه کشور نیز باید به ترمیم روابط میان باکو و ایروان اقدام کنند.

وی در پایان با انتقاد از سیاست خارجی دولت جدید ارمنستان ابراز داشت: با ادامه این روند و حرکت ارمنستان در مسیر غرب، روسیه هیچ ضمانتی نسبت به تامین امنیت این کشور نخواهد داشت. اگر ارمنستان به خروج نیروهای نظامی روسیه از این کشور پافشاری نماید روسیه سیاست کلی خود را در قفقاز جنوبی تغییر خواهد داد. و در این راستا برقراری ارتباط استراتژیک با دشمنان ارمنستان در اولویت خواهد بود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا