اخبارترکیهعمومی

هشت تبعه سوریه در ترکیه به اتهام ارتباط با داعش دستگیر شدند

رسانه های ترکیه اعلام کرد که هشت تبعه کشور سوریه به اتهام ارتباط با گروه تروریستی داعش در شهرهای الازیغ و سامسون این کشور دستگیر شدند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از رسانه های خبری ترکیه، ماموران پلیس ضد ترور شهر الازیغ ترکیه با پشتیبانی خودروهای زرهی ضد شورش، طی عملیاتی با محاصره سه آدرس از پیش شناسایی شده در مناطق مختلف این شهر، پنج تبعه سوری را به اتهام عضویت در گروه تروریستی داعش دستگیر کردند.
به نوشته این رسانه، در بازرسی ماموران پلیس از منازل دستگیر شدگان، تعداد زیادی لوازم دیجیتالی و اسناد سازمانی متعلق به تشکیلات تروریستی داعش کشف و ضبط شده است.
این رسانه همچنین در خبری دیگر اعلام کرد که روز گذشته، ماموران مبارزه با ترور شهر سامسون، سه تبعه سوری دیگر را به اتهام عضویت در گروه داعش دستگیر کردند.
ترکیه به علت مرز طولانی یکهزار و ۵۰۰ کیلومتری با عراق و سوریه در جنوب این کشور، در سال های گذشته مهمترین معبر انتقال عوامل داعش به عراق و سوریه بوده است.
بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه فوریه سال جاری میلادی تعداد عناصر زندانی داعش در این کشور را ۱۰ هزار نفر اعلام کرد.
ترکیه با احساس خطر از فعالیت های تروریستی عناصر داعش به خصوص بعد از اضمحلال این تشکیلات در سوریه و عراق و متواری شدن اعضای این گروه تروریستی به کشورهای مختلف، عملیات گسترده ای را برای شناسایی و دستگیری عوامل داعش در داخل این کشور آغاز کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا