آذربایجاناخبارایرانعمومینخجوان

تأکید نخجوان بر توسعه روابط فرهنگی با ایران

مدیر اجرایی و امور داخلی وزارت فرهنگ و گردشگری جمهوری خودمختار نخجوان در دیدار وابسته فرهنگی کشورمان در این خودمختاری، بر توسعه روابط فرهنگی نخجوان با ایران تأکید کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمدرضا پاکروان، وابسته فرهنگی ایران در نخجوان، با گل‌بوته بابایوا، مدیر اجرایی و امور داخلی وزارت فرهنگ و گردشگری جمهوری خودمختار نخجوان دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمدرضا پاکروان، در این دیدار ضمن اشاره به فعالیت‌های درخور توجه گذشته وابستگی فرهنگی ایران در نخجوان، از وزارت فرهنگ و گردشگری و اداره وزارت امورخارجه نخجوان برای موافقت با نمایش فیلم‌های مستند ایرانی ـ ارسالی از تبریز ـ در نخجوان در چارچوب برگزاری هفته فیلم اسلامی ۲۰۱۸، قدردانی کرد.

وابسته فرهنگی کشورمان همچنین ضمن اعلام آمادگی کامل برای هرگونه همکاری در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری، علمی و دانشگاهی، گردشگری، ورزشی و … در خصوص دیدگاه‌ها و نیز برنامه‌های کلی در نظر گرفته شده و محورهای کلی فعالیت‌ها در طول سال جاری، توضیحاتی را بیان کرد.

در ادامه این دیدار گل‌بوته بابایوا، مدیر اجرایی و امور داخلی وزارت فرهنگ و گردشگری جمهوری خودمختار نخجوان با بیان سخنانی اظهار کرد: ارتباطات فرهنگی، علمی، هنری و گردشگری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خود مختار نخجوان در حال ارتقای و توسعه است. ما فرهنگ، هنر و تاریخ مشترک داریم و این برای ما فرصتی فراهم می‌سازد که سطح مناسبات متقابل را روزبروز در حوزه‌های مختلف افزایش دهیم.

وی افزود: سنت‌ها، آداب و رسوم، مذهب، غذاها و دیگر موضوعاتی که در فرهنگ هر دو ملت یکسان هستند، نشان‌دهنده قدمت و عمق دوستی دو ملت به شمار می‌رود. رود ارس نیز برای هر دو ملت عزیز و گرامی است؛ چرا که شعرای ما و شما در ادبیات از آن به نیکی و زیاد نام برده‌اند.

مدیر اجرایی و داخلی وزارت فرهنگ و گردشگری نخجوان افزود: نخجوان که به عنوان پایتخت فرهنگی کشورهای اسلامی انتخاب شده است، برنامه‌های مراسم افتتاحیه و برنامه‌های فرهنگی، علمی، هنری و گردشگری نخجوان ۲۰۱۸ را با حضور مسئولان و نمایندگان کشورهای مختلف جهان اسلام به خصوص جمهوری اسلامی ایران برگزار کرد.

گل‌بوته بابایوا در بخش دیگری از سخنانش گردشگران ایرانی را بخش بزرگ گردشگران بازدیدکننده از نخجوان برشمرد و پس از آن ضمن تأکید بر اهمیت فرهنگ در بین ملت‌ها، گفت: فرهنگ، می‌تواند نقش اساسی بین انسان‌ها و ملت‌ها برای توسعه و استحکام روابط داشته باشد و از این نقش باید برای بهبود روابط بهره جست.

وی در پایان ضمن اعلام آمادگی هرگونه همکاری وزارت فرهنگ و گردشگری نخجوان با وابستگی فرهنگی ایران، انجام برنامه‌های مشترک در حوزه‌های فرهنگی، علمی، هنری، گردشگری و … را مورد تأکید قرار داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا