آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

ارمنستان هدف این کشور از همکاری با ناتو را کسب اطلاع از نحوه کارکرد ارتش آذربایجان با این سازمان عنوان کرد

­آرمن گریگوریان، دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان گفت هدف این کشور از همکاری با ناتو ، کسب اطلاع درباره نحوه کارکرد ارتش جمهوری آذربایجان است که با ناتو همکاری نزدیکی دارد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی « ویرتوالاذ» جمهوری آذربایجان ، دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان در پاسخ به سوال روزنامه « کامرسانت » روسیه گفت : « افسران جمهوری آذربایجان در ترکیه تحصیل می کنند و ما می خواهیم بفهمیم که این ساختار چگونه فعالیت می کند. »
همچنین به گزارش پایگاه اینترنتی « ویرتوالاذ» جمهوری آذربایجان ، نیکول پاشینیان ، نخست وزیر ارمنستان در سخنانی که بطور زنده از صفحه فیسبوک وی پخش می شد، جمهوری آذربایجان را به تمرکز نیرو در خطوط تماس با قره باغ متهم کرد و گفت : « وضعیت سیاسی و نظامی خیلی وخیم است. البته، منظور فقط نقض ‌آتش بس نیست. زیرا، به گفته نیروهای نظامی مان، آتش بس ، زیاد هم نقض نمی شود. در مقایسه با گذشته، از زمانی که من به نخست وزیری برگزیده شده ام، سه – چهار بار آتش بس نقض شده است. اما، ما باید در هر وضعیتی باید آماده و هشیار باشیم. شاهد این هستیم که جمهوری آذربایجان در خط تماس ، تجمع نیرو دارد. این نوع تمرکز نیرو، در دوره قبل از درگیری های ماه آوریل ۲۰۱۶ نیز مشاهده می شد. در ناحیه نخجوان نیز برخی تحرکات مشاهده می شود. »
در همین حال، به گزارش خبرگزاری ترند ، حکمت حاجی اف، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در واکنش به اعزام فرزند نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان به خدمت سربازی در خط مقدم قره باغ گفت : « حکومت پاشینیان به یکصد روز خود نزدیک می شود و این حکومت بجای اقدامات جدی برای حل مشکلات مهم اجتماعی و سیاسی و اقتصادی ، با این گام های عوام فریبانه ، برای ارتقای وجهه خود تلاش می کند. »

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا